הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

ערימת אבנים


"ערימת אבנים מפסיקה להיות ערימת אבנים, ברגע שאיש אחד בלבד מתבונן בה,

ובעיני רוחו רואה קתדרלה בנויה לתפארה"...

התמודדות יעילה עם אתגרי תהליך ההרזייה דורשת שכלול מתמיד של כוחותינו הפנימיים: התפיסה, החשיבה, הרגש ויכולת הביצוע שהם כוחות אנושיים בסיסיים הדוחפים, משפיעים, מניעים ונותנים השראה לשיפור יכולותנו. מצבים אלו יכולים לעזור לנו להתמודד בצורה טובה יותר עם תהליך ההרזייה שכה חשוב לנו....

השאיפה של כל אחד מאיתנו לבקרה ולשליטה  - על הרגלי האכילה וכמויות האוכל שאנו צורכים. עד כמה אדם מאמין כי הוא מסוגל להתמודד עם אתגר ההרזייה. משתתפים בתוכנית שהם בעלי מסוגלות ומחפשים פתרונות, הם אופטימיים ויש להם מוקד שליטה פנימי. מסוגלות עצמית ניזונה מהאופן שבו האדם מעריך את עצמו ואת יכולותיו בתהליך ההרזייה.  

כמה אני מאמין ? כמה אני מחפש פתרונות? כמה אני אופטימי ? כמה אני מעריך את עצמי?

היכולת שלנו להתבונן באופן יצירתי על תופעות ואירועים -  בתוכנית ההרזיה מגוון זוויות ראייה. זוהי, למשל, יכולת של משתתף להתאים את עצמו למצב חדש (ארוחה במסעדה), לפתח גישות חדשות (תחליפי ירקות במקום פיצוחים), ולשוות בנפשו תוצאות חלופיות (לשחק כדורגל במקום לפצות את עצמי באוכל), הם מסוגלים לשנות את דעתם לאור נתונים חדשים (עדיף לקחת כריך מלחם קל מאשר שווארמה, פחות שומן).  

אני חושב יצירתי ? אני מתאים את עצמי מחדש? כמה אני מחפש תוצאה חליפית?

הכמיהה שלנו לממש ולהגשים את עצמנו ואת החלומות שלנו - משתתפים שניחנו בתכונה הזאת חותרים לדייקנות (כמויות של מזון מדודות ולא בערך) ולשלמות (לאכול את כל הארוחות ולא בערך), הם גם שואפים לאלגנטיות במעשיהם (אכילה איטית במקום לבלוע), הם יכולים להציב מטרה ולחתור למימושה תוך שיפור מתמיד ביכולתם (חצי קילו לשבוע, עד פסח לסגור ירידה של עשרה ק"ג) .   

ועוד קצת טיפים:


  • פחמימות – העניקו דגש יותר לפחמימות מורכבות מלאות כגון חיטה, שעורה, שיפון, שיבולת שועל, קינואה, כוסמת, גריסים. ויותר דגש על קטניות : עדשים, שעועית, אפונה יבשה ,דוחן, גרגרי חומוס, פול, פולי סויה ופחות דגש על הפחמימות שבאות ממתוק (סוכר לבן, דבש, ריבה, שוקולד, עוגות, עוגיות). מכיוון שהפחמימות המורכבות מתפרקות לאט הן מאריכות את ההשפעה של הסרוטונין בגוף ולכן ההרגשה של השובע, הרוגע והמצב רוח הטוב תמשך יותר לאורך זמן.

  • לא לוותר על ירקות טריים מכיוון שהם מהווים מקור לוויטמינים ומינרלים שדווקא חשובים בעונת החורף לחיזוק הגוף ולחיזוק מערכת החיסון. יש לאכול ביום לפחות 5 סוגי ירקות מצבעים שונים.

  • מודעות ותכנון - במידה ותתעלמו מכל הנישנושים והחטיפות בין הארוחות תחבלו לכם בהרזייה ולכן אכלו ארוחות מסודרות, נהלו יומן אכילה ותכננו תמיד את סדר היום  שלכם.  






בהצלחה!

חלי ממן