הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

הרגל הוא לא גזירת גורל

מדוע קיימים הרגלים? האם ניתן לשנות אותם באופן שישפיע על החיים האישיים,
על החיים המקצועיים, ובעיקר על הרגלי האכילה שלנו?

טוענים כי אחרי שנוצר הרגל, המוח מפסיק להשתתף בקבלת ההחלטות
ומקדיש את המיקוד שלו למשימות אחרות. לפיכך, כדי לשנות הרגל
אנחנו צריכים להילחם בו או למצוא פעולות רוטיניות חדשות במקומו,
אחרת הוא ימשיך להתקיים באופן אוטומטי.

בשפה המקצועית מכנים זאת: "לולאת ההרגל" – תהליך מוחי המורכב מלולאה בת 3 שלבים:
1 . סימן, גירוי כלשהו המורה למוח שלנו להיכנס למצב אוטומטי ובאיזה הרגל להשתמש.
2 . פעולה רוטינית )גופנית, שכלית או רגשית(.
3 . גמול, צ'ופר שעוזר למוח שלנו לחשוב אם כדאי לזכור את הלולאה המסוימת הזאת.
עם הזמן, הלולאה נעשית אוטומטית. הסימן והגמול נשזרים זה בזה, ונוצרת תחושה של ציפייה
והשתוקקות . מי שאוכל סופגנייה עם זיגוג שוקולד בכל בוקר חווה על בשרו את לולאת ההרגל: הגירוי
הוא הדוכן שנמצא מתחת למשרד ומדיף ניחוחות. הפעולה הרוטינית היא רכישת הסופגנייה ואכילתה,
והגמול הוא תחושת המתיקות בפה, השובע והאופוריה שמייצרות פחמימות מלאות בסוכרים.
מהי הלולאה שלכם? כיצד ניתן לשנות את ההרגלים האלה?

הטיפים הכי שווים לשינוי הרגלי קנייה בסופרמרקט:
1 . מחודדים בסופר: זה לא הזמן לשוחח בטלפון ולקחת דברים כבדרך אגב. בכל זמן הקנייה היו
מודעים לכך שמה שקונים – אוכלים.
2 . תכנון מראש: ערכו רשימת קניות. בדקו שגם ברשימה, כמו בצלחת, לפחות חצי מוקדש
לירקות ולפירות.
3 . תוך כדי תנועה: הוסיפו לרשימה כל דבר שאתם לוקחים והוא לא כתוב בה והפכו אותה ליומן
רישום. אפשר לעשות אותה גם בבית, אחרי הקנייה. זה יעזור לקראת הפעם הבאה.
4 . מסטיק מנטה: לפני שאתם נכנסים לסופר – קחו מסטיק, עדיף מנטה. המסטיק מנטרל את
חושי הריח והטעם שמגרים אותנו בסופר. בזכות המסטיק יהיה לכם קשה לדמיין מה יהיה
הטעם של החטיף ותוכלו להתגבר בקלות על קנייה אימפולסיבית.
5 . עגלה מעוצבת: חלקו את העגלה לשניים בעזרת בקבוק מים, תיק או כל דבר אחר. החלק
הקדמי יוקדש לפירות וירקות והחלק האחורי – לכל השאר.
6 . מסלול קנייה: החליטו מראש על מסלול הקנייה. התחילו במחלקת הפירות והירקות. לכו
לשם בלי לקחת כלום 'על הדרך', בחרו את מה שאנחנו רוצים והניחו בחלק הקדמי של העגלה.
אחר כך המשיכו למוצרי היסוד – חלב, עופות, דגים, ביצים וכו'. רק בסוף חזרו דרך שאר
המוצרים. אם יש טורים שמפתים אתכם – אפשר לעקוף אותם. גם אם הדרך הזו ארוכה
יותר, בסוף היא משתלמת. פחות חשיפה = פחות קנייה לא נכונה.
7 . מסתכלים רחב: כשאתם באים לבחור מוצר, קחו צעד אחורה ובדקו את המדפים הגבוהים
והנמוכים מגובה העיניים שלנו. תמצאו מוצרים מאותה קטגוריה, אבל פחות מקוּדמים. כדאי
להעיף גם בהם מבט. אולי הם טובים לנו – לתהליך ולכיס.
8 . מבצעים לאריזות גדולות: עדיף לקנות קטן, גם אם זה לא משתלם לכיס, זה משתלם לתהליך,
לבריאות ולהרגלים.
9 . קו הסיום: סיימתם את הקניה ואתם בדרך לקופה. שאפו אוויר, הכניסו את העט והרשימה.
לא משנה מה יש ליד הקופה – אנחנו לא לוקחים. לא לוקחים, לא לוקחים! המסטיק יכול
לעזור להתמודדות הזו. 30 פעמים של התמדה ובפעם ה- 31 יש סיכוי גבוה שכבר לא נצטרך
את המסטיק. נתרגל לא לקחת את המוצרים המזיקים שיש ליד הקופה. ניצחנו!!

מה הטיפ שלך להצלחה בקנייה בסופר?