הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

וכל המרבה לספר ביציאת מצרים הרי זה משובח


כל כך כיף שפסח הגיע! גם אם אנחנו מקטרים על הניקיונות, כולנו מודים שהרבה יותר נעים לחיות בבית מסודר ולנוע בחופשיות בלי שדברים יחסמו אותנו או יפריעו לנו בדרכנו. כך בדיוק עובד גם עניין הניקיון הפנימי. צריך לזהות את דפוסי המחשבה, האמונות והרגשות שמנהלים אותנו ולבחון אם הם מקדמים או מעכבים אותנו בתהליך ההרזיה. בכל פעם שאנו מפעילים את פועלי הניקיון הפנימיים שלנו אנו מתקדמים לעבר המטרות והרצונות האמִתיים שלנו.

עצם הידיעה שיש בנו יותר כוחות נפש, עשייה וגוף ממה שאנו חשים ומרגישים בפועל – תהפוך אותנו לעשירים יותר! עצם הידיעה מחזקת וגורמת לנו לדרוש מעצמנו יותר, ובטח ובטח שלא להתייאש מהר כל כך. 

מורעבים לא אצלנו – השיטה שלא לאכול דבר עד לארוחת החג לא תמיד מוכיחה את עצמה. בסופו של דבר אנו מגיעים לארוחת הערב מורעבים וזוללים מכל הבא ליד בלי שליטה על הכמויות. בצורה זו לא נחסוך קלוריות אלא להפך – נגיע ליותר קלוריות מאשר אם היינו אוכלים בצורה מסודרת ומבוקרת במשך היום.

אני לא בעונש – לא מתנזרים לחלוטין ממאכלי החג ומסתפקים בסלט ירקות. אפשר לאכול הכול אך בכמויות קטנות.
מצד שני, ממש לא חייבים לנסות כל מה שנמצא על השולחן, אפילו אם המארחים לוחצים. כמויות זה שם המשחק בהרזיה. כמות קטנה ועוד קטנה = קילו שלם! תכננו מראש ארוחות דלות יותר בקלוריות, למשל: סלטים, מתכונים מופחתי קלוריות וכו'. גם אם אתם מתארחים אצל אחרים הביאו מהבית מאכלים שהכנתם – המארחים רק יודו לכם על כך.

הסתפקו בכוסיות קטנות של יין לקיום מצוות 4 כוסות בליל הסדר, עדיף יין יבש או חצי יבש.
עוגות ועוגיות הפסח עשירות בדרך כלל במרכיבים כגון: אגוזים, בוטנים, קוקוס, שוקולד ועוד.  רצוי לשמור מרחק.  
קניידלון אחד קטן = 80 קלוריות, קציצת דג = 200 קלוריות, כף חזרת = 80 קלוריות,
מצה רגילה = 140 קלוריות, מצה קלה = 80 קלוריות, עוגיית פסח = 300-100 קלוריות לעוגייה.

בארוחת החג עדיף לשבת רחוק מצלחת המצות כדי לא להתפתות לנשנש מהן. הימנעו משימוש בממרח שוקולד, בחמאה ובמרגרינה והעדיפו גבינות רזות וריבה לייט.