הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

ההצלחה שלנו תלויה בבחירות שלנו

"להבין שניסים מתרחשים במחוזות רחוקים – זו בחירה אחת בודדה.
לחדול מלהיות קרבן ולהתחיל לקחת אחריות – זו בחירה אחת בודדה...
להביט לפחד בעיניים ולנצח במקום שבו אחרים מבקשים להפסיד –
זו בחירה אחת בודדה.
לעזוב את הבטוח, המוכר, הקיים, היציב, הוודאי, וללכת אחר
האמונה והלא נודע – זו בחירה אחת בודדה" (אייל סבג)

בתהליך ההרזיה אנו מתמודדים עם קונפליקט נצחי: מאבק בין הגוף לנשמה. הנשמה האמתית
שבנו רוצה לעשות את הדברים הנכונים: להתפתח, לשאוף לבריאות, לחפש משמעות, לנהוג
בהגינות, בכבוד ובאחריות כלפי גופנו... הנשמה מתאווה להגשים את הפוטנציאל שטמון בנו.
הגוף, לעומת זאת, דורש לעתים את הסיפוק הרגעי ונמשך אל ההנאות שבאכילה.

אילו בחירות נמצאות בשליטתנו כבר היום ויכולות לעזור לנו לרזות? אפילו בחירה אחת!
כשנכנסים לסופרמרקט אפשר להתבלבל. כל כך הרבה מוצרים! צבעים וריחות, מבצעים וטעמים.
והכול ע-נ-ק. זה מבהיל – איך אוכל למצוא את הדברים הקטנים שברשימה שלי בתוך כל
הגודל הזה?!

זה בדיוק מה שבעלי הסופרמרקט רוצים – שנחפש ונחפש. כשאנחנו מחפשים – אנחנו מוצאים 'על
הדרך' כל מיני דברים שלא תכ ננו, אבל עכשיו כשנתקלנו בהם, ובמיוחד בתחילת הקנייה בסופר,
אנחנו לוקחים גם אותם. מוצרי היסוד שאנחנו באמת צריכים נמצאים אי-שם בקצה
הסופרמרקט, ובדרך אנחנו עוברים את המסלול שהכתיבו לנו... בחירה חופשית או לא כל כך?
כדי להצליח לבחור מתוך שליטה אנחנו צריכים להיות מודעים לכללי השיווק של הסופרמרקט.

מתוך המודעות הזו נצליח לעמוד בפרץ ולבחור את מה שאנחנו באמת צריכים:

1 . המוצרים הכי נצרכים נמצאים הכי רחוק. בדרך אליהם ניחשף להרבה מוצרים אחרים,
נתפתה ו...נקנה. המוצרים בכניסה לסופרמרקט עושים חשק ויש להם מראה מגרה או
ריח טוב. יש לנו עדיין הרבה כוח לקנות ואנחנו גם קצת רעבים, ולכן יש סיכוי גבוה
שניקח את המוצרים האלה 'על הדרך'.

2 . המוצרים המגרים האלה נמצאים בעוד נקודות חולשה שלנו – בסופי טורים ובקופות.
המוצרים שרוצים שנקנה ממוקמים במדפים בגובה העיניים. כך קל לנו יותר לראות
אותם מיד, לשלוח יד ולקחת. שטחי המדף הגדולים ביותר ניתנים למוצרים שתעשיית
המזון והסופרמרקט רוצים שנקנה.

3 . הטורים ארוכים, אין אפשרות לברוח או לצאת באמצע. זאת כדי שנעבור את כל הטור,
ניחשף ליותר מוצרים, ורק אחר כך נוכל לחפש לנו טור אחר, את זה שבאמת דרוש לנו.

4 . מחירים טובים לאריזות גדולות גורמים לנו לקנות בגדול, ובסוף – לאכול בגדול. זה לא
טוב לבריאות, להרגלים ולמשקל! הנה דוגמה:
היו מודעים וחדים בזמן הקנייה. היצמדות לרשימה, לתהליך ולאמת שלכם תעזור לכם
להיות חכמים בתהליך הקנייה! כך נחזיר את השליטה לידיים שלנו.