הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

ולתפארת מדינת ישראל


איך יוצרים מנגינה חדשה, מעשית, ומסיימים את מה שהתחלנו?

 מפסיקים להתלונן על המצב השלילי בעבר או בהווה. מקשיבים למחשבות שלנו ולמילים שיוצאות לנו מהפה. מפסיקים לבלות במקומות שבהם הסיפור הישן שלנו אהב לבלות! מתמקדים רק ב"איך להצליח", "איך להתקדם", "אין להשיג את זה". מרפים מהניגון הישן ומביטים קדימה לניגון חדש וטוב יותר!

 

טיפים לקראת יום העצמאות :

ü      העדיפו תמיד בשרים רזים, כמו עוף ובקר ללא שומן (סינטה, פילה), על פני אנטריקוט וכבש.

ü      השריית הבשר ברוטב משפרת את טעמו. נסו להשרות ברוטב ברביקיו, רוטב סויה ומעט דבש, מיץ לימון ותבלינים. תוספות לבשר: תפוח אדמה אפוי בנייר כסף, שיפודי ירקות, פיתה קלה.

ü      הוסיפו טעם לאוכל בעזרת תבלינים ועשבי תיבול: עירית, שום, פטרוזיליה, שמיר, בצל ירוק, וכן הלאה. הימנעו מרטבים עתירי שומן.

ü      היזהרו משתיית אלכוהול מיותרת. הכינו מראש קנקן של מים קרים עם מיץ לימון טרי, פיסות לימון ועלי מנטה, או תה צמחים בטעמים שונים.

ü      רצוי להגיע למנגל, כמו לכל אירוע, לא מורעבים. אל תוותרו על ארוחת הבוקר! אם הרעב יהיה סביר תימנע התנפלות על האוכל והגדלת כמות הקלוריות.

ü      שרפו קלוריות בין שיפוד לשיפוד – נצלו את השהייה בחיק הטבע לפעילות גופנית מהנה, לטיול רגלי, למשחקי כדור, לרכיבה על אופניים ועוד.

ü      ירקות מכל הסוגים ומכל הצבעים מוסיפים צבע, טעם ובריאות לחיים. ירקות הם דלי קלוריות ולכן אפשר לאכול אותם ללא הגבלה. נסו להכין סלט חסה ברוטב ויניגרט, סלט סלק חמצמץ, כרוב עם גזר, סלט ישראלי וסלט עגבניות שרי בשמן זית ועשבי תיבול.

אפשר לשלב שיפודי ירקות, או לצלות ירקות כמו חצילים, פלפל, בצל ופטריות על גחלים. הצלייה מעניקה להם טעם נפלא! ירקות אלה מכילים אנטיאוקסידטים ופיטוכימיקלים שיש להם שלל יתרונות בריאותיים. הימנעו מצריכת סלטים קנויים משום שהם מכילים אחוזי שומן גבוהים.

ü      לקינוח – עדיף לוותר על עוגות ועוגיות שמנות. במקומן – הכינו סלט פירות ותבלו אותו בעלי נענע טריים. באופן כללי מומלץ לחכות שעה בין הארוחה ובין הקינוח. הפיצוחים הטעימים, שלכאורה נראים תמימים ונחשבים בריאים (לפחות אלה הלא קלויים), מכילים המון קלוריות. חצי כוס גרעיני חמנייה לא קלופים, למשל, מכילה לא פחות מ-250 קלוריות!