הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

ל"ג בעומר – חלומות, שריפת שומנים וקצב חילוף חומרים מהיר


אל תפחדו לעשות דברים חדשים ולצעוד בשבילים שאף אחד לא דרך בהם לפניכם. מצאו את הדרך שלכם – זו שמתאימה רק לכם. אנשים בכל גיל, בכל מקצוע ובכל סטטוס יכולים להיות פורצי דרך אם רק יעזו לעשות דברים אחרת! מי שמנסה יכול לטעות, אבל רק מי שטועה יכול לתקן את הטעויות ולהימנע מהן. מודעות עצמית היא תהליך בלתי נגמר הדורש השקעה תמידית – השקיעו בעצמכם!

 כיצד דואגים לתגבר קצב חילוף חומרים מנצח:

  • ארוחה ראשונה תוך שעה מהקימה – לא סתם אומרים שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביום – היא זו ששוברת את צום הלילה. אם נדלג עליה, הגוף לא ישרוף כמות קלוריות מספיקה במהלך היום.
  • ארוחות קטנות – חשוב לחלק את צריכת המזון היומית ל-6 ארוחות ביום – 3 ארוחות עיקריות ו-3 ארוחות ביניים. מעבר לזה שלגוף קשה לעכל ארוחה אחת גדולה ביום, ארוחות קטנות במשך כל היום שומרות על רמת השובע שלנו.
  • שעות שינה – שינה לא סדירה מאטה את קצב חילוף החומרים בגוף. הקפידו לישון 7-6 שעות בכל לילה.
  • שיקוי הפלא הקפידו לשתות לפחות 12 כוסות מים ביום. המים תורמים לתחושת שובע ומנקים את מערכת העיכול ואת הגוף בכלל.
  • פעילות גופנית – שלבו בשגרת יומכם פעילויות אירוביות ואנאירוביות, כגון: הליכה, רכיבה על אופניים, שחייה, הרמת משקולות ועוד.
  • קיזוז ארוחות צמצום מוגזם בקלוריות מאט את קצב חילוף החומרים – זו הדרך שבה הגוף מתגונן מפני רעב. אין לרדת מתפריט של 1200 קלוריות לנשים ומתפריט של 1500 קלוריות לגברים.
  • מזון אצילי ובריא – אכלו מזון אצילי ובריא יותר, כמו חלבונים עשירים ופחמימות מורכבות.   
  • הימנעו מלחץ מערכת העצבים הנמצאת בקיבה היא ה"מוח השני" שלנו והיא מגיבה למצבי לחץ בהאטת קצב חילוף החומרים. מחקרים בעכברי מעבדה הראו כי לחץ גרם לעלייה במשקל למרות שלא הייתה תוספת קלוריות לתפריט. אמצו פעולות מרגיעות על בסיס יומי, כגון: תרגול נשימות עמוקות, מדיטציות, הקשבה למוסיקה, טיול בטבע, מנוחה וחשיבה חיובית.
  • ניקוי רעלים – חומרים מסוימים משבשים את המערך ההורמונלי בגוף ומשפיעים לרעה על קצב חילוף החומרים. כדי לנטרל את הרעלים מהגוף כדאי לשלב בתפריט מזונות "מנקים", כגון: שום, ירקות לבנים (קולרבי, צנון, לפת), ירקות ירוקים (נבטים, ברוקולי), ארטישוק וכרוב.
  • אכילה איטית רבים מאִתנו נוטים לאכול מהר או בזמן עשיית דבר אחר. כדי שמערכת העצבים של המעיים שלנו תפעל כשורה, אנחנו חייבים להיות רגועים. אכלו לאט. נסו להרגיש כל ביס וליהנות ממרקמו ומטעמו של המזון.