הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

"עשו את הצעד הראשון מתוך אמונה. אינכם חייבים לראות את כל גרם המדרגות. עשו רק את הצעד הראשון." (מרטין לותר קינג)

 מהם היובלים שאתם גאים בהם ? מאושרים בהם ? מסופקים מהם ? אך מה קורה כשהטנא דליל, או אפילו ריק? מה קורה כשאנחנו בוחנים את תהליך ההרזייה ואת עצמנו ותחושה של אכזבה, החמצה או חוסר מיצוי מציפים אותנו? ממה אנו מאוכזבים ? מה החמצנו ולא עוד ? מה לא מיצינו ו/או התחלנו בתהליך עדיין ?  (לאכול מסודר, להכין לי אוכל טעים, להגיע למפגשים, לערוך רישום) לפי אילו עקרונות "עשה ואל תעשה" את יכולה להצליח בתכנית?(התאפקי, הכיני, האמיני, השקיעי)

v     קצת קלוריות של שבועות: עוגת גבינה אפויה עם בצק- 400 קלוריות לפרוסה, עוגת גבינה פירורים- 500 קלוריות לפרוסה,  מנת פסטה שמנת (2 כוסות)- 600 קלוריות, 1 בלינצ'ס גבינה/פטריות - 200 קלוריות, מנת פשטידה שמנה- 200-250 קלוריות, מנת רביולי (8 רביולי) עם שמנת- 250 קלוריות, 2 פרוסות גבינה שמנה (40 גרם)- 200 קלוריות, 2 כפות גבינה שמנה (30%)- 120 קלוריות, בורקס ביתי- כ-200 קלוריות.

 

v     גבינות -  השתדלו לבחור בגרסאות הרזות של עד 5% שומן(גבינות למריחה, גבינות מלוחות או גבינות לאפייה) להכנת המאכלים השונים.

v     טעים גם בלי בצק -  במאפים כגון עוגות גבינה, התרומה של הבצק הפריך לערך הקלורי והשומני של המאפה(בגלל החמאה/מרגרינה/שמן) הנה גדולה. ניתן לוותר על בצק במקרים כאלו ולהכין שפע של עוגות ופשטידות ללא בצק.

v     רטבים ותיבולים – אפשר להכין רטבים טעימים ודיאטטים מגבינות במקום רטבים כבדים כמו שמנת. למשל, קוטג' 5% בשילוב גבינות פטה ובולגרית 5%. אפשרי גם לתבל לבד בבית את הגבינות עם זיתים, שום, שמיר, פטרוזיליה, נענע, בזיליקום ולהפכם למטבלים מעניינים ובריאים.

v     ירקות לא רק לקישוט על הצלחת ליד הגבינות – ירקות חתוכים כגון: כרובית, ברוקולי , רצועות קישואים טריים ופרוסות חצילים בגריל, על מנת לתת תחושת רעננות בפה ולהעניק לגוף את הסיבים התזונתיים שהוא זקוק להם וגם כדי שיהיה מה לנשנש באופן חופשי.

v     אל תגיעו מורעבים לארוחת החג -  שמרו על אכילה מסודרת ומאוזנת במהלך היום.

v     מלאו את הצלחת לאחר חשיבה והחלטה מראש והמנעו מתוספות מיותרות....

v     הסתפקו בטעימה קטנה ממטעמי השבועות המיוחדים שלא מגיעים אל שולחנכם בשאר ימות השנה.