הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

אמנם חיים רק פעם אחת, אבל אם אתם עובדים נכון, פעם אחת מספיקה

75% מהתושבים במדינת ישראל מדווחים כי הם סובלים מדחיינות, וככל הנראה גם 25%
הנותרים סובלים ממנה בדרגה זו או אחרת. דחיינות וחוסר קבלת החלטות גורמים לנו להשאר
במקומנו, בדקתם פעם כמה שנים אתם סוחבים את עודף המשקל הזה? כמה שנים אתם חיים
עם ספקות, פחדים, שיתוק מכשלון וכך בעצם משתקים את מטרותיכם וחלומותיכם? משתתף
שרוצה לרזות חייב להחליט לדבוק במטרה בנחישות, בתעוזה וברצינות! לשאת באחריות
המדהימה הזו ולעמוד במשימות ובאתגרים שניצבו בפניו בתהליך ההרזייה.
בואו נבדוק ביחד מהם הסיבות האפשריות לדחיינות בהרזייה:
קושי בלקיחת אחריות - בתהליך קבלת החלטות בהרזייה טמונה אחריות רבה. מרביתנו
לא סומכים על עצמנו, בטח שלא מאמינים ביכולתנו, מעדיפים להצטייר כקורבנות )הבעל
אשם, העבודה אשמה, הילדים אשמים, הסופר אשם, הכלכלה אשמה, ההורים אשמים כי
הם שמנים גם(. האם אני לוקח אחריות על עודף המשקל שלי? האם קשה לי עם האחריות
הזו? פחדים וחששות - כולנו מפחדים שלא להצליח ויותר מכך – להיכשל! ומתוך הפחד
הזה מן הכשלון אנו מקבלים החלטות לא נכונות התובעות מאיתנו מחיר כבד. אנו נוטים
להצהרות מעכבות כמו "אסור לי להיכשל" או "אם לא ארזה במהירות, אני כישלון" .
וודאות - כולנו אוהבים לקבל החלטות ולבצע רק כשמבטיחים לנו את הירח! רק לאחר שאנחנו
יודעים בוודאות מה יקרה בכל שלב ושלב, כאשר משרטטים לנו את כל הדרך וכאשר אנו צופים כל
דקה ודקה מהן התוצאות ומהם הצעדים הדרושים. בתהליך הרזייה אין וודאות ואין אפשרות לראות
את כל המנהרה. האם קשה לי עם חוסר הוודאות הזו? מהו הצעד הקטן שאני יכול לעשות כבר היום?
פרפקציוניזם - כמו בחיים שום דבר לא מושלם, ובטח שלא תהליך הרזייה. השאיפה היא להיות
כמה שיותר בשליטה, אבל זה בהחלט אנושי לפספס מדי פעם, או לחרוג, כמו בחיים. אלה שאינם
יודעים להתמודד עם חריגות ונפילות – שוברים את החוקים ומפסיקים לשחק. לעומתם, אלה
היודעים לקום מהחריגה ולהמשיך הלאה כאילו לא קרה דבר, יגיעו אל היעד הנכסף.
3 טיפים ענקיים שיסייעו לכם להתמודד עם תופעת הדחיינות:
1 . דד ליין - קבעו זמני קצה, דד-ליין למטלה ורשמו אותם במספר מקומות נראים לעין
כמו במחשב, ברשימת המטלות היומית, בנייד או בלוח גדול הנמצא מול שולחן העבודה
שלכם. הקפידו על תזכורות למטלה ולדד-ליין שלה מספר פעמים בשבוע. במקרים חשובי ם
לכם במיוחד, בנוסף לתזכורת, הכינו רשימת תועלות ומחירים שתשלמו אם לא תעמד ו
בדד-ליין שלכם.
2 . התחייבו מול אנשים - הכניסו עוד אדם למעגל המטלה. בין אם זה בבדיקת המסמך לפני
הגשה ובין אם זה בעזרה בהכנת המסמך - יש משהו באחריות המשותפת שמניעה לפעולה
וגורמת למחוייבות גדולה יותר למטלה ולדד-ליין שלה.
3 . החליפו את האמונה - הפסיקו להעיד על עצמכם כעל דחיינים כרוניים - זה לא נכון!
במקרה הגרוע, ממש כמו כולם אתם דוחים דברים יומיומיים בתוך סבך המטלות. שינוי גישתך
ביחס לעצמך תסייע במניעת ההלקאה העצמית המיותרת בכל פעם שאינכם עומדים
במטלות שהצבתם לעצמכם.