הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

לתהליכים אמיתיים ומשמעותיים אין חופש גדול

האם החופש הגדול של הילדים שלנו משפיע גם על תכנית ההרזייה שלנו? האם גם אנחנו
יוצאים ל"חופשה" או האם אנחנו רוצים לנצל את זמן החופשה הזו כדי לרזות ולהפנים את
אורח החיים הבריא החדש שלנו? מחקרים עדכניים מראים כי החופש הגדול הוא תקופה בה
ניתן ליצור שינוי בריא בהרגלים ולחנך להרגלי בריאות גם את הילדים המקסימים שלנו, וגם
אותנו. לקראת הקיץ, קבלו מחלי ממן מספר עצות מעשיות להרזייה, לבריאות ולקידום אורח
חיים בריא גם לילדנו וגם לנו.
חשיבותה של ארוחת הבוקר - ארוחת הבוקר מאפשרת לנו לשבור את צום הגוף במהלך שעות
הלילה )ומכאן השם באנגלית break fast - שפירושו שבירת צום(. ארוחת הבוקר מאפשרת
לנו 'לתדלק' את הגוף באנרגיה שתזין אותו במהלך היום.
סיבים תזונתיים - סיבים תזונתיים מלאים בבריאות, מקלים על היציאות, עוזרים בהפחתת
מחלות ובעיקר תורמים לתחושת שובע לאורך זמן. העדיפו דגנים מלאים ופחמימות מורכבות
כמו לחם מחיטה מלאה, דגני בוקר מחיטה מלאה עם סיבים תזונתיים ללא תוספת סוכר ועוד.
ארוחה משפחתית לפחות פעם ביום - ארוחה משפחתית היא זמן איכות משפחתית, תורמת
לחיזוק הקשרים ומאפשרת לכם ללמד וליישם הרגלי אכילה נבונים. אפשרו לילדים לקחת חלק
בהכנת הארוחה והכינו תפריט בריא הכולל סלט ירקות, ביצים, גבינות, דגנים מלאים ועוד. הניחו
את המזון בקערות מרכזיות ואפשרו לכל אחד להגיש לעצמו. אל תנצלו את זמן האוכל לנזיפות
ודאגו לאווירה נינוחה ונעימה.
בצעו פעילות גופנית משותפת עם ילדיכם - צאו להליכה, שחייה או רכיבה על אופניים יחד
עם הילדים. כשתגיעו יחד למרכזי הקניות הגדולים עלו במדרגות במקום במעלית או במדרגות
הנעות. לכו לים, שחקו יחד במטקות, לכו לאורך החוף והפכו את הבילוי המשותף לחוויה פעילה
ומהנה. פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח ואת הדימוי העצמי, מחזקת ומעצבת את הגוף
על ידי ירידה במסת השומן ועלייה במסת השריר.
ועוד כמה טיפים קטנים לחופש גדול בריא ורזה יותר:
הכינו מערכת אכילה מסודרת - העזרו בחוברת ובתפריטים של חלי ממן - תכננו את הארוחות
השבועיות שלכם על פי העדפותיכם האישיות.
העניקו תשומת לב רבה יותר לאכילת ירקות - הכינו לכם למשך היום שקיות הפתעה עם
נשנושי ירקות, סלט ירקות קר וצונן ועוד.
קבעו שאכילה תהיה ליד שולחן בצורה מסודרת, ולא ליד הטלוויזיה או המחשב.
הכינו ארוחות קלות - אכלו ארוחות שאינן דורשות חימום באמצע היום, ואת הארוחה החמה
אכלו בערב כשקריר יותר, יחד עם כל בני הבית. למשל, כריך עם טונה או ביצה, סלט פסטה
קר עם גבינה בולגרית 5% או יוגורט עם גרנולה. בארוחה החמה הקפידו על מזון איכותי ביתי,
והשתדלו להמנע מקניית מזון תעשייתי מוכן.
הקפידו על שתיית מים - מומלץ להכין קנקן מים קרים או בקבוק קטן של חצי ליטר, שאותו
תקחו לעבודה, ללימודים, לפארק. הוסיפו חליטת עלי נענע, לימונית או עשב לימון, להן יש
טעם מרענן ונעים לשתייה.