הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

"יש בני אדם שישנים את ימיהם..." (ר' נחמן מברסלב)

אז הנה הדרך לאכילה מעוררת:
ƒ ƒ לאכילה טובה שמספקת את הגוף, מבריאה אותו ומותאמת לאנרגיות שלו דרושים הבנה
וחשיבה, תכנון, הבנה ומודעות: מה אנחנו אוכלים, מתי ולמה. קחו דף ועט ותכננו את יום המחר
עד לפרטים הקטנים, כולל ארוחות הביניים ותוספת הירק בכל ארוחה. התכנון צריך לכלול גם
את המקום ואת הזמן של הארוחה. כך נצליח לדאוג לכך שהארוחה תהיה מתוך ריכוז ומוּדעות,
ולא סתם 'על הדרך' בלי לשים לב.
ƒ ƒ דקה לפני שמתחילים לאכול נתכוון ונקווה שהארוחה הזו תהיה ארוחה טובה כמו שתכננו
שתהיה. בלי הגזמות, בלי עודפים ובלי ייסורי מצפון.
ƒ ƒ הארוחה צריכה להיות במידה. כשאנחנו מגזימים, גם בדברים הטובים, האוכל מרדים אותנו.
כשאנחנו אוכלים במידה הנכונה, ואפילו מפסיקים לפני תחושת השובע, אנחנו נשארים חדים
וערניים להמשך יום יעיל.
ƒ ƒ היי! לא כמות קטנה מדי ולא ארוחה מבאסת – מותר וטוב ליהנות מהמזון, גם בתהליך
ההרזיה. לא כדאי להסתגף ולהיות קיצוניים מדי. כשאנחנו נהנים ובוחרים מהמגוון שהטבע
מעניק לנו – בצבעוניות ובניחוחות משכרים – אנחנו שמחים וערניים, ולא נרדמים בעמידה
מתוך חוסר ומתוך שעמום.
ƒ ƒ כשאוכלים ביחד זה מעורר. יש אווירה טובה סביב הארוחה, יש עניין. אם זה מתאים אפשר
גם להביא נקודה לדיון בארוחה. לא משהו שקשור לעבודה, אלא משהו רעיוני שחשבתם
עליו. זמן הארוחה הוא זמן מצוין לדבר על רעיונות רוחניים או נפשיים – כל הארוחה תקבל
טעם אחר ואתם תרוויחו פעמיים – גם הארוחה תהיה הרבה יותר מספקת, וגם תוכלו להפסיק
לאכול רגע לפני התפוצצות ואכילה מיותרת. לגוף לוקח זמן להבין שהוא שבע, ואת הזמן
הזה נמלא בשיחה טובה במקום באכילה מיותרת. כך בסוף הארוחה נרגיש שׂבעים, מסופקים
וחדורי מוטיבציה להמשך יום מוצלח.
ƒ ƒ לפעמים אתם מתעוררים לרגע ורוצים לעשות שינוי. ברגע של התעוררות חפשו מיד חבר
שייתן לכם יד, או תמיכה אחרת. זהו רגע מכונן וצריך עזרה כדי להצליח לקום באמת. התייחסו
כך גם לחברים שלכם – כשאתם מרגישים שהם ברגע של התעוררות – תנו להם יד, עזרו
להם לקום. אכילה מתוך ערנות תעזור לגוף לעבור את היום באנרגיות הנכונות ולא מתוך שינה.
בידינו להפוך את היום ליום אמִתי, ואת השינה להשאיר לשעות הלילה. זה הזמן להתעורר