הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

תפריט הנקה 1800

למה לא כדאי להוריד פרטי מזון או כמות מזון

ארוחת בוקר: 2 מנות פחמימה + מנת חלבון גבינה + מנת שומן + ירקות

2 מנות פחמימה + מנת חלבון גבינה + מנת שומן + ירקות :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת ביניים: מנת פחמימה + מנת חלבון גבינה + פרי + מנת שומן + ירקות

מנת פחמימה + מנת חלבון גבינה + פרי + מנת שומן + ירקות :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת צהריים: מנת חלבון בשר + 2 מנות פחמימה + מנת שומן

מנת חלבון בשר + 2 מנות פחמימה + מנת שומן :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת ביניים: מנת פחמימה + מנת שומן + מנת חלבון גבינה + מנת פרי

מנת פחמימה + מנת שומן + מנת חלבון גבינה + מנת פרי :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת ערב: 2 מנות פחמימה + 2 מנות חלבון גבינה + מנת שומן + סלט ירקות

2 מנות פחמימה + 2 מנות חלבון גבינה + מנת שומן + סלט ירקות :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת לילה: מנת חלבון גבינה + פרי + מנת שומן

מנת חלבון גבינה + פרי + מנת שומן :
- - - - - - - - - - - -

חשוב לדעת : חשוב לדעת: חלב אם הוא ההזנה הטובה ביותר לתינוק ולכן המומלצת ביותר בתקופת חייו הראשונה של התינוק. חלב האם מכיל את כל רכיבי המזון להם זקוק התינוק, והוא משתנה בהרכבו בהתאמה לגיל התינוק היונק. כיוון שההנקה תובענית מבחינה תזונתית, ועל מנת למנוע פגיעה בייצור החלב ובהרכבו, על אימהות מיניקות להקפיד על תזונה מתאימה בתקופת ההנקה. הדבר נכון במיוחד עבור אם שתינוקה ניזון רק מהנקה מלאה. ייצור החלב מושפע מגורמים שונים כמו תדירות ההנקה וכמות השתייה של האם, והרכבו משתנה בהתאם לתזונת האם. לדוגמא, תפריט דל קלוריות יתבטא בכמות גדולה יותר של שומן רווי בחלב וכמות ויטמינים נמוכה בתזונת האם תתבטא בכמות ויטמינים נמוכה בחלב. בששת חודשי ההנקה הראשונים, ייצור החלב רב ולכן מומלצת תוספת של כ- 500 קל' ליום לתזונת האם. בחצי השנה השניה להנקה, יורד ייצור החלב (שכן בגיל הזה התינוקות כבר בדרך כלל צורכים גם מזון מוצק, תדירות ההנקה יורדת, ועמה גם הצורך של האם באנרגיה). מטרת התפריט המיוחד היא לאפשר לך לאכול נכון ולספק לגופך את ארכיבי המזון החיוניים לו בתקופה זו, וכן לאפשר לגוף לנצל את מאגרי השומן כמקום אנרגיה נוסף לייצור החלב ולהרזיה בריאה. המשיכי את ההנחיות התזונתיות להריון, ובנוסף: * חומצת השומן הבלתי רוויה, אומגה 3 חיונית להתפתחות התינוק ומועברת אליו דרך החלב. שלבי בתפריטך מזונות המכילים אומגה 3: דגי -ים עד פעמיים בשבוע, זרעי פשתן טחונים, אגוזי מלך - לפי קבוצות התחליף. * הקפידי על 3 מנות מוצרי חלב ליום, לפי המוצע בתפריט, וכן שלבי ירקות עשירים בסידן, כמו: חסה, שעועית ירוקה וצהובה, במיה, שומר, משפחת המצליבים: כרוב, כרובית, ברוקולי, קולורבי. * הקפידי על מנוחה ושינה. עייפות מפחיתה את ייצור החלב. * ההנקה היא יכולת נרכשת - את והתינוק זקוקים לתקופת הסתגלות. זכרי שככל שהתינוק יונק יותר, כך גדל ייצור החלב. * דאגי לתמיכה מקצועית מראש - התייעצי עם מיניקות מנוסות, ספרי הנקה, יועצות הנקה או אחיות טיפת חלב, לגבי קשיים שונים המתעוררים במהלך ההנקה. הערה: התפריט מותאם לנשים מינקות, אך במקרים בהם קיימת הידללות או הפחתה בכמויות החלב, יש להתייעץ עם המנחה או דיאטנית החברה. התפריט אינו המלצה רפואית, יש להתייעץ עם הרופא המטפל על מנת לוודא כי אין מניעה להשתתף בתוכנית.




התפריטים לשימוש אישי בלבד