קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

דיאטה לילדים ולנוער

איך עושים דיאטה לילדים אשר תהיה נכונה ומתאימה לגילאים צעירים אלו.
למה חשוב להתאים תפריט מותאם אישית לילד?
במאמר הבא ננסה להבין איך עושים הרזיה לילדים ולנוער בצורה נכונה.

דיאטה לנערים | דיאטה לילדים | דיאטה ילדים וילדות

כיום, יותר מתמיד, מגפת ההשמנה מתחילה כבר בגילאים צעירים. ניתן לראות ילדים הסובלים מעודף משקל או ההשמנה בשילוב עם מחלות המקושרות יותר למבוגרים כמו סוכר גבוה, ערכי כולסטרול גבוהים, לחץ דם גבוה ועוד.
ישנה חשיבות רבה בהקניית הרגלי אכילה נכונים ויצירת אורח חיים בריא כבר מגיל צעיר, על מנת שהילדים הללו יגדלו להיות מבוגרים בריאים.
יש לזכור שילדים זקוקים לכמות אוכל מספקת על מנת לגדול.
חשוב לספק להם את כל הצרכים התזונתיים הדרושים על מנת לא לפגוע בגדילה שלהם וזו הסיבה שדרושה הכוונה מאנשי מקצוע.

בתוכנית הדיאטה לילדים – חלי ממן, ישנם תפריטי דיאטה המותאמים במיוחד לילדים ונוער.
גם מבחינת רכיבי התזונה וגם מבחינת אורח החיים של הילדים והתאמתם לבית הספר.

מחפשים תפריט דיאטה לנוער?

לחצו כאן אל תפריט דיאטה לנוער מומלץ>>

דיאטה לילדים – חלי ממן | צילום: shutterstock


ילדים ובני נוער נמצאים בתקופה בה הדימוי העצמי ודימוי הגוף מאוד חשובים להם. לכן, תהליך של ירידה במשקל חייב להגיע מתוך רצון שלהם ולהיות מלווה בהמון תמיכה ועזרה מצד ההורים ושאר בני המשפחה.

השינוי התזונתי צריך להיות עבור כל בני הבית ולא רק עבור הילד אשר צריך לרדת במשקל. אין ספק, שגם אם יש מישהו בבית שלא צריך לרדת במשקל, הוא ייתרם רבות ממעבר לתזונה בריאה יותר.
ההורים מהווים מודל לחיקוי עבור ילדיהם. לכן, עליהם להראות דוגמה אישית בכל מה שקשור לאורח חיים בריא – אימוץ הרגלי אכילה נכונים וביצוע פעילות גופנית קבועה.

הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא על ידי אכילת ארוחות משפחתיות.
ישנה חשיבות רבה לאכילה של כל המשפחה ביחד, לפחות פעם ביום. זו הזדמנות נהדרת להגיש לשולחן מאכלים בריאים ולאכול אותם יחד עם הילדים.
בנוסף, חשוב לנצל את ההזדמנות ולפתח שיחה עם הילדים על כל נושא שתחפצו בו. זהו זמן איכות עם הילדים שלא תמיד מצליחים להשיג בשגרת היום יום העמוסה. הוכח כי ארוחות משפחתיות מפחיתות התנהגות סיכונית אצל ילדים ומעלות את תחושת הביטחון העצמי ואת ההצלחה בלימודים.

היום, בעידן בו כל ילד מחובר לטלפון הנייד שלו ובו זמנית גם צופה בטלוויזיה או בטאבלט, חשוב להדגיש את החשיבות של אכילה ללא גירויים.
בזמן האוכל, אין לשבת מול הטלפון או מול מסכים. יש להתרכז באוכל וכך יותר לשים לב למה אוכלים, כמה אוכלים ולתחושת השובע שמגיעה.
כמובן שמומלץ לאורך כל שעות היום להפחית את זמני המסכים ולעודד את הילדים לצאת החוצה ולשחק, להיפגש עם חברים ופשוט להיות בתנועה.
תהליך של ירידה במשקל בקרב ילדים ובני נוער צריך להיעשות ברגישות ובמתינות.
אין זה הזמן לדיאטות כסאח למיניהן. כל דיאטה קיצונית שתיעשה בגיל צעיר, תשפיע על הילדים ובני הנוער בגיל מבוגר יותר ועלולה להכניס אותם ללופ של דיאטות למשך כל החיים.

התהליך צריך להיות הכוונה לאורח חיים בריא – דיאטה מגוונת ומאוזנת, אשר לוקחת בחשבון את כל הפרמטרים לצורך גדילה והתפתחות והקפדה על ביצוע פעילות גופנית.
המטרה היא להקנות הרגלים נכונים שילוו את הילדים ובני הנוער לכל חייהם.

עודף משקל בילדים | עודף משקל בנוער

עודף משקל הוא נושא שמלווה, בדרך כלל, בלא מעט מבוכה, רגשי נחיתות ודימוי עצמי נמוך.
ילדים הסובלים מעודף משקל נאלצים, לא אחת, להתמודד עם התופעות המדוברות, כשלא פעם הן מלוות גם בחוסר סובלנות ותוקפנות מצד הסביבה. עולם הילדים הוא עולם לא קל, ובמיוחד לא לילדים הסובלים מבעיות משקל. כמובן שכהורים, עולה בנו מיד הרצון לגונן, לומר לילד שלנו שאינו צריך הרזיה, ושאנחנו אוהבים אותו ללא תנאי וללא קשר למראה חיצוני ותכונות אחרות. תמיכה מסוג זה היא חיונית, ומהווה מפתח ליחסים בריאים של הורים וילדים, אך  במקרה זה היא אינה מספיקה.

עודף משקל אצל ילדים יכול להיות ביטוי לשלל בעיות, שחשוב מאד שאנו כהורים, נדע לזהות. הבעיות עשויות להיות בעיות הקשורות לגנטיקה אך גם בעיות הנובעות מהרגלי אכילה לקויים (בד’כ כאלו המשותפים לכל בני הבית). אם לא נדע להיות תקיפים ומודעים לבעיות המשקל של הילדים (אולי מחשש לפגוע בהם ואולי מחוסר תשומת לב), עלולות אלו להכות שורש וללוות אותם גם בחייהם הבוגרים.

תפריט דיאטה לנוער
תפריט דיאטה לנוער ולנערות – חלי ממן | צילום: shutterstock

איך מעלים נושא כמו הרזיה בפני ילדים הסובלים מבעיות משקל?

קודם כל – בעדינות…
אין צורך לעשות דרמות: הרזיה איננה ‘אסון’.
להיפך: היא תהליך חיובי שיכול לשפר את איכות חייו של הילד ואת בטחונו העצמי גם יחד.
יתירה מכך, דיאטה היא תהליך שהופך קל יותר ברגע שהוא נחווה ביחד. כהורים חשוב שתהוו דוגמא אישית. החליטו כי כל בני הבית הולכים לעבור יחד תהליך של הרזיה, ואם אין בכך צורך – פשוט התחילו לאכול נכון. כולם יצאו נשכרים, והילדים ירגישו שיש להם תמיכה משפחתית מורחבת וחזקה – תנאי חשוב לכל תהליך הרזיה.

התופעה של עודף משקל בקרב ילדים הולכת ותופסת תאוצה בשנים האחרונות. הג’אנק פוד, המיעוט בפעילות גופנית בחוץ ושפע החטיפים העצום נותנים את אותותיהם. דווקא בשל כך אסור להקל ראש בתופעה. הרזיה היא, קודם כל, הדרך של הילד שלכם להיות בריא יותר ולנהל אורח חיים תקין. הרזיה תאפשר לילדכם לרכוש הרגלי אכילה נכונים שילוו אותם כל חייהם.

מחפשים מתכונים בריאים לדיאטת ילדים ובני-נוער?

היכנסו לעמודי המתכונים שלנו>>

קטגוריות: כללי
Babushka

כתבות נוספות

דברו איתי
Whatsapp icon
Whatsapp icon חלי אני רוצה להצטרף
נגישות