קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

דיאטה למתבגרים הרגישים ללקטוז

דיאטה למתבגרים המגלים רגישות ללקטוז

רגישות לחלב ומוצריו היא תופעה נפוצה בעיקר בקרב מתבגרים. את הרגישות ניתן לאבחן בבדיקה פשוטה, אך גם התסמינים עצמם בולטים למדי. רגישות ללקטוז עשויה לגרום להופעה של תופעות כמו בחילה, שלשולים, גזים ונפיחות כחצי שעה עד שעה מרגע אכילת המוצר החלבי. כמובן שלא מספיק להסיק לבד שמדובר ברגישות לחלב, ויש לערוך את כל הבדיקות הרלוונטיות על מנת לשלול בעיות אחרות במערכת העיכול.

איזו דיאטה מתאימה לילד הסובל מרגישות ללקטוז?

ראשית כל, אין צורך לעבור מיד אל דיאטה נטולת לקטוז. ישנם מוצרי חלב שמכילים כמויות לקטוז נמוכות (כמו גבינה צהובה). בנוסף, ניתן לקנות תוסף מזון שנלקח ביחד עם הארוחה ומכיל את האנזים הדרוש לעיכול הלקטוז. (יש להיוועץ לפני כן ברופא).

מכיוון שחלב הוא מקור סידן חיוני במיוחד עבור מתבגרים, יש צורך בתחליפים שיספקו לגוף הגדל את הסידן הדרוש לו.

על מנת לבצע דיאטה מאוזנת שלא תחסיר מהילדים המתבגרים את כל אבני הבניין החיוניות עבור גופם המתפתח, תוכלו לפנות לרופא משפחה או לדיאטנית.

מהם המרכיבים של דיאטה נטולת לקטוז?

מקורות אחרים לסידן תמצאו בטונה, סויה למוצריה וביצים. תוכלו לבסס דיאטה נטולת לקטוז על מוצרי סויה רבים, שמחליפים מוצרי חלב שונים – החל מגבינות קשות וכלה במעדנים וגלידות.

הנה דוגמא לתפריט יומי של דיאטה נטולת לקטוז עבור ילדים מתבגרים:

בוקר: דגנים וחלב סויה או כריך עם ממרח אבוקדו או סויה.

לביה'ס: כריך עם פסטראמה או חומוס וירקות. אפשר גם חטיף אנרגיה או משקה/ מעדן סויה.

צהרים: מנת בשר ופחמימות (לדוגמא: חזה עוף ותפוחי אדמה) רצוי להוסיף ירקות מאודים.

ערב: ביצה ופרוסת לחם עם טונה.

לילה: מעדן סויה.

(מומלץ, כמובן לגוון ולא לחזור על התפריט מדי יום).

חשוב שתבהירו לילדים שלא מדובר ב'עונש', אלא להיפך: אתם מסגלים יחדיו אורח חיים בריא יותר, שיחסוך מהם כאבי בטן ותחושות חוסר נוחות שליוו אותם עד עתה באופן כמעט יומיומי. דיאטה נטולת לקטוז היא דיאטה מגוונת למדי, הודות לתחליפים הרבים שנמצאו לחלב פרה בשנים האחרונות.

קטגוריות: בריאות, כללי

כתבות נוספות

לפרטים והצטרפות
דברו איתי
נגישות