הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

בחירה אחת ממנפת תהליך הרזיה ענק!

בתהליך הרזיה, ובכלל בכל תהליך בחיינו, אנו מתמודדים עם קונפליקט נצחי: מאבק בין הגוף
לנשמה. הנשמה האמִתית שבנו רוצה לעשות את הדברים הנכונים: להתפתח, לשאוף לבריאות,
לחפש משמעות, לנהוג בהגינות, בכבוד ובאחריות כלפי גופנו... הנשמה מתאווה להגשים את
הפוטנציאל שטמון בנו. הגוף, לעומת זאת, דורש לעִתים את הסיפוק הרגעי ונמשך אל ההנאות
שבאכילה.
אילו בחירות נמצאות בשליטתנו כבר היום ויכולות לעזור לנו לרזות? בחירה אחת בודדה?
כשנכנסים לסופרמרקט אפשר להתבלבל. כל כך הרבה מוצרים וכל כך הרבה צבעים וריחות,
מבצעים וטעמים. והכול ע-נ-ק. זה מבהיל – איך אוכל למצוא את הדברים הקטנים שברשימה
שלי בתוך כל הגודל הזה?!
זה בדיוק מה שבעלי הסופרמרקט רוצים – שנחפש ונחפש. כשאנחנו מחפשים – אנחנו מוצאים
'על הדרך' עוד כל מיני דברים שלא תכנַנו, אבל עכשיו כשנתקלנו בהם, ובמיוחד בתחילת הקנייה
בסופר, אנחנו לוקחים גם אותם. מוצרי היסוד שאנחנו באמת צריכים נמצאים אי שם בקצה
הסופרמרקט, ובדרך אנחנו עוברים את המסלול שהכתיבו לנו... בחירה חופשית או לא כל כך?
כדי להצליח לבחור מתוך שליטה אנחנו צריכים להיות מודעים לכללי השיווק של הסופרמרקט.
בזכות המודעות הזו נצליח לעמוד בפרץ ולבחור את מה שאנחנו באמת צריכים:
* המוצרים הכי נצרכים נמצאים הכי רחוק. בדרך אליהם ניחשף למוצרים רבים אחרים, נתפתה
ו...נקנה. בכניסה לסופרמרקט נמצאים המוצרים שעושים חשק, עם מראה מגרה או ריח
טוב. רק נכנסנו, יש לנו הרבה כוח לקנות ואנחנו גם קצת רעבים, ולכן יש סיכוי גבוה שניקח
את המוצרים האלה 'על הדרך'.
* המוצרים המגרים האלה נמצאים בעוד מקומות שהם נקודות חולשה שלנו – בסופי טורים,
וכמובן בקופות. המוצרים שרוצים שנקנה ממוקמים במדפים בגובה העיניים. כך קל לנו יותר
לראות אותם מיד, לשלוף יד ולקחת. שטחי המדף הגדולים ביותר ניתנים למוצרים שתעשיית
המזון והסופרמרקט רוצים שנקנה.
* טורי המצרכים רציפים. אין אפשרות לברוח או לצאת באמצע. זאת כדי שקודם כול נמצה
את כ-ל הטור, ניחשף למוצרים רבים יותר, ורק אחר כך נוכל לחפש לנו טור אחר, את זה
שבאמת דרוש לנו.
*מחירים 'טובים' לאריזות גדולות. המחירים הטובים גורמים לנו לקנות בגדול, ובסוף – לאכול
בגדול. זה לא טוב לבריאות, להרגלים ולמשקל. לדוגמה, ככל שמארז הקוקה קולה גדול יותר,
המחיר לכוס נמוך יותר