הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

ההגדה של חלי ממן: כיצד להרגיש טוב בפסח ובחול המועד?

המזון שאנו מכניסים לגופנו הוא בדיוק כמו הדלק שאנו מכניסים למכונית שלנו. הדלק הזה
מספק לגוף המדהים שלנו את כל האנרגיה שלה הוא זקוק כדי לתפקד בצורה מדהימה. אם
תדאגו להכניס דלק איכותי ובכמות מתאימה – תרגישו בריאים יותר.
משב הרוח הרענן של חודש אפריל הוביל אותנו הישר לחג הפסח, המסמל, יותר מכול, זמן
של חידושים והפתעות. זה הזמן לעשות סדר וניקיון רציני במחשבות ובאמונות, ולא רק בבית.
מה נשתנה הלילה הזה?
איזה שינוי עברתם לאחרונה? האם אתם אוהבים את השינוי? כיצד ממשיכים אותו?
חמץ אינו רק שאריות של מאפים ומתוקים, אלא בעיקר החלומות שהחמצנו שמתפיחים את לִבנו
בכאב ובתסכול. בואו נחליט לנקות את עצמנו מאמונות מגבילות וממחשבות שליליות, המרעילות
את מוחנו וגורמות לחוסר מוטיבציה, לשחיקה, לתסכול ובעיקר – לאי הרזיה
מצות – במצה רגילה יש 140 קלוריות. במצה מלאה יש כ 109- קלוריות, ולכן רצוי לאכול
מצות מלאות. בארוחת החג שבו הרחק מצלחת המצות כדי שלא תתפתו לנשנש מהן. הימנעו
משימוש בממרח שוקולד, בחמאה ובמרגרינה, והעדיפו גבינות רזות וריבה לייט.
* אל תגיעו רעבים לארוחת החג – השיטה לא לאכול דבר עד לארוחת החג לא תמיד מוכיחה
את עצמה. בסופו של דבר תגיעו לארוחת הערב מורעבים ולכן תזללו מכל הבא ליד, בלי
שליטה על הכמויות. כך לא תחסכו קלוריות, אלא, להפך – תצרכו יותר קלוריות מאשר אם
הייתם אוכלים בצורה מסודרת ומבוקרת במשך היום.
* אפשר לאכול הכול – בכמויות קטנות. אין צורך להימנע לחלוטין ממאכלי החג ולהסתפק
בסלט ירקות.
* לא חייבים לטעום מהכול – ממש לא חייבים לנסות את כל מה שנמצא על השולחן, אפילו
אם המארחים לוחצים. בהרזיה, כמויות זה שם המשחק. כמות קטנה ועוד קטנה = קילו שלם!
* תכננו מראש ארוחות דלות בקלוריות – סלטים, מתכונים מופחתי קלוריות וכו'. גם אם אתם
מתארחים אצל אחרים תוכלו להביא מהבית מאכלים שהכנתם – המארחים רק יודו לכם על כך.
* אלכוהול – הסתפקו בכוסיות קטנות של יין לשתיית ארבע כוסות בליל הסדר, עדיף יין יבש
או חצי יבש.
* עוגות ועוגיות הפסח - עשירות בדרך כלל באגוזים, בבוטנים, בקוקוס, בשוקולד ועוד. רצוי
לשמור מרחק.
* קלוריות - קניידלע אחד קטן = 80 קלוריות; קציצת דג = 200 קלוריות; כף חזרת = 80 קלוריות;
מצה רגילה = 140 קלוריות; עוגיית פסח = 300-100 קלוריות לעוגייה.
* לא להיכנע מראש למעידות – זכרו שמגיעה לכם מנה מותרת גם בליל הסדר וגם בחג השני.
* פתקי עידוד – כתבו פתק שיזכיר לכם למה אתם רוצים להצליח ולמה זה מגיע לכם. בכל פעם
שאתם מהססים, לא בטוחים, מודאגים או נשברים, שלפו במהירות את הפתק עם המטרה
וקראו אותו שוב ושוב, עד שהרגשתכם תשתפר.
* ביעור חמץ – רשמו על דף את כל המחשבות השליליות שמעסיקות אתכם רוב הזמן. אחר
כך, בדיוק כמו בטקס ביעור החמץ, השליכו אותו לאש. הכינו רשימה חדשה של כל המחשבות
החיוביות שייכנסו במקום הפנוי. כאשר תמצאו את עצמכם חושבים בטעות מחשבה שלילית,
החליפו אותה במהירות באחרת, חיובית, מתוך הרשימה החדשה.
* מים וירקות - עשירים בסיבים תזונתיים ויעזרו לסובלים מעצירות. הם תורמים גם להגדלת
נפח הארוחה ולתחושת השובע.
* פעילות גופנית – נצלו את ימי החופשה ואת מזג האוויר האביבי לטיולים רגליים.