קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

חשיבותה של ארוחת הבוקר


מחקר חדש קובע :  ארוחת בוקר חיונית להצלחת דיאטה

מחקרים רבים כבר התפרסמו בנושא ארוחת הבוקר וקבעו, חד משמעית, כי ארוחה זו הינה חשובה ביותר במהלך היום. ארוחת הבוקר מאפשרת לנו לשבור את הצום שבו שהה הגוף במהלך שעות הלילה (ומכאן השם באנגלית breakfast – שבירת צום). בנוסף, ארוחת בוקר מזינה מאפשרת לנו 'לתדלק' את הגוף באנרגיה שתזין אותו במהלך היום. עד היום הוכיחו המחקרים בנושא שדילוג על ארוחת הבוקר עלול ליצור תופעות פיזיות כמו עייפות, קשיים בריכוז וכאבי ראש. לאחרונה התפרסם מחקר חדש, הקושר ישירות בין הצלחת הדיאטה להקפדה על אכילת ארוחת בוקר.

המחקר, שנערך בקרב בני נוער במשך חמש שנים, עקב אחר הרגלי האכילה של המשתתפים, ומצא כי אלו שדילגו על ארוחת בוקר גילו נטייה לאכילת יתר במשך היום, גם אם היו מודעים לנושא של שמירת משקל. מכאן הגיעו החוקרים למסקנה כי הקפדה על אכילת ארוחת בוקר מסייעת רבות להצלחת דיאטה.

שומרים על דיאטה ולא רעבים בבוקר? יש פתרון. נסו להגביל את אכילת הלילה ולא להעמיס על מערכת העיכול ארוחות כבדות. המצב האידיאלי, גם עבור אלו ששומרים על דיאטה וגם עבור אלו שלא שומרים על דיאטה, הוא לא לאכול אחרי עשר בלילה. בצורה זו מתאפשרת פעולת עיכול בריאה ונכונה, המאפשרת לגוף גם לנוח במשך הלילה וגם לפתח רעב. נסו זאת – ותגלו כי גם אתם יכולים לאכול בבוקר גם בזמן דיאטה.

ומה עושים כשערים עד מאוחר וחשים ברעב? דיאטה או לא דיאטה – אין שום סיבה שתהיו רעבים. הכינו לעצמכם ארוחה קלה, המבוססת בעיקר על גבינות, ביצה, ופרוסת לחם עם ממרח. לאלו המקפידים על דיאטה מומלץ לשים לב לכמויות האוכל, ולהיזהר מאכילת כמויות גדולות של פחמימות (במיוחד בלילה..), כמו פסטה, תפוחי אדמה וכיוצא בזה.

לסיכום, ארוחת בוקר מזינה תגרום לכם לתחושת שובע למשך פרק זמן ארוך, ותאפשר לכם לחלק את כמות הקלוריות היומית בצורה מאוזנת יותר בין כל שעות היממה. גם אם אתם מקפידים על דיאטה, זכרו כי המטרה היא לקיים אורח חיים תקין ובריא ולא להישאר רעבים.

מחפשים רעיונות ומתכונים לארוחת בוקר מוצלחת ?

היכנסו לעמוד מתכוני האומלטים כאן >>

או לעמוד המאפים הדיאטטיים של חלי ממן >>

קטגוריות: אוכל, בריאות
בבושקה עם אורז

כתבות נוספות

דברו איתי
נגישות