קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

נתיב הבריחה

כמעט כולנו דוחים דברים לאחר כך. כשאנו עושים זאת, אנו בעצם מונעים מעצמנו כמויות אדירות של הנאה וסיפוק.

למעשה, דחיית דברים, אינה קיימת כלל. או שהדברים נעשים במציאות או שהם פשוט אינם נעשים! הנטייה לדחות דברים, היא מעין בריחה מחיים מלאים ככל האפשר של רגעי ההווה.

משפטי המפתח של הדחיין:

'אני מקווה שהכל יסתדר'

'הלוואי שיהיה טוב יותר'

'אולי יהיה בסדר'

כל עוד נשתמש ב- 'אני מקווה', 'אולי', או 'הלוואי', יש לנו הצדקה לחוסר מעשה ברגע זה. משפטים אלו משמשים כנתיבי בריחה נוחים כדי להתחמק מלקבל על עצמנו משימות ולפעול לקידום השגתם.

ביקורתי או מעשי?

קל יותר לבקר את הדרך שבה מישהו ביצע דבר-מה מאשר להיות המבצע עצמו. לאנשי המעשה האמיתיים, אין זמן לבקר את הזולת, מאחר והם עובדים ועסוקים.

כאשר אנו בוחרים בתפקיד המשקיף – אנו מונעים מעצמנו את הצמיחה. או פשוט משחררים את עצמנו מאחריות ונכנעים לחוסר ההשפעה שיש לנו על חיינו.

שעמום הוא בחירה :

מושג השעמום כולל בתוכו אי יכולת להשתמש ברגעי ההווה באופן שיגשים אותנו כבני אדם. כאשר אנו דוחים דברים – אנו מבלים את רגעי ההווה שלנו בחוסר מעש כתחליף לעשייה כלשהי.

כמו תמיד – הבחירה בשעמום, בידינו. ואנו יכולים להפסיק אותה רק ע'י עשייה!

כל עוד נדחה דברים – אנו מתחמקים משינוי.

אנו בוחרים להישאר בדיוק באותה נקודה שאנו נמצאים בה היום, בלי לקחת סיכונים ובלי לנצל הזדמנויות.

אנו מקווים ומצפים שדברים יקרו מעצמם ובכך מתחמקים מקבלת אחריות ומונעים מאיתנו את ההצלחה.

לחסל את הדחיינות:

·  התחילו לחשוב במונחים קצרי טווח. נסו למלא את פרק הזמן של 5 הדקות הקרובות בעשיית דברים שאתם רוצים לעשות. עצם ההתחלה ,תעזור להתגבר על הדאגה המעורבת במחשבה על תוכנית גדולה וארוכת טווח.

·  הקציבו לעצמכם מראש, זמן כלשהו (לדוגמא- כל יום שלישי מ 19:00 עד 19:30), שאותו תקדישו אך ורק לדבר שדחיתם מזה זמן רב.

·  המירו את הדאגה למאורעות העתיד בדברים שבאפשרותכם לעשות ולבצע כעת!!!

·  הדבר היחידי המעכב אותנו – זה אנחנו ומחשבותינו. האמינו כי אתם חזקים מכפי שנדמה לכם. פשוט קומו ופעלו מיד! התחילו ברגע זה את הדיאטה, הספורט או כל דבר אחר…

·  הפסיקו לומר לעצמכם שאתם חייבים לבצע דברים בצורה מושלמת. פעלו מתוך רצון ומתוך הבנה כי העשייה עצמה חשובה גם אם היא לא 100%.

·  החליפו את ה'אני מקווה שהכל יסתדר' ל- 'אני אגרום לכך שזה יקרה'.

·  ערכו רשימת התחייבות אישית ובה כתבו את כל אותם הדברים שברצונכם להשיג ושדחיתם עד כה. מדי פעם הציצו ברשימה, מחקו את הדברים שהספקתם לבצע והוסיפו דברים חדשים.

קטגוריות: כללי
בבושקה עם פרח בשיער

כתבות נוספות

דברו איתי
נגישות