קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

תהליך הרזייה מתחיל בהצבת יעדים

תהליך הרזיה מתחיל בהצבת יעדים

במקרה וגם אתם סובלים, כמו רבים, מעודף משקל, וודאי עברה בראשכם המחשבה על הרזיה. רבים מהסובלים מעודף משקל מוצאים עצמם חולמים על הרזיה במשך שנים ארוכות, בטרם יקבלו את ההחלטה להתחיל בתהליך הרזיה מבוקר. נושא עודף המשקל הוא נושא רגיש, הכרוך לרוב בלא מעט רגשות בושה ונחיתות. עם זאת – ההכרה בכך שיש בידינו לשנות את המציאות, ולקחת חלק אקטיבי בעיצוב אורח חיינו ומראנו החיצוני, הינה מרחיקת לכת.

האם די בכך כדי לרזות? מובן שלא. ההחלטה להתחיל בתהליך הרזיה הינה השלב הראשון בתהליך ארוך ולא קל, אך למתמידים – מתגמל מאין כמוהו.

הצבת יעדים לטווח הקרוב והרחוק

כל אלו החולמים על הרזיה במהלך שבוע או אפילו חודש, נוקטים בגישה מוטעית. שום תהליך הרזיה שנעשה בקיצוניות לא יוכל לשמר את תוצאותיו לאחר מכן לתקופה ארוכה. מכירים את הפתגם 'מה שבא בקלות הולך בקלות'? – נדמה שבמקרה זה אין מתאים ממנו לענייננו. כל אדם שמתחיל בתהליך הרזיה נכון, מומלץ לו שיציב לעצמו (ואם לא באופן עצמאי אז בתיווכו וסיועם של רופאים או תזונאים) מספר יעדים קרובי וארוכי טווח. היעדים, במקרה זה, יכולים להיות ערכים מספריים כמו, 'בעוד חודש אני שואף להגיע למשקל שבעים ק'ג, בעוד חודשיים לשישים', וכך הלאה, או להוות דפוסי התנהגות חדשים כמו, 'החודש אני מפסיק לאכול כשאני בלחץ' וכדומה. פירוק המטרה הגדולה והסופית ליעדים קטנים, עוזרת לנו לפעול נכון, בשיקול דעת ולא מתוך אימפולסיביות. תהליך מבוקר של הרזיה דורש הרבה סבלנות. בלעדיה –  נוכל אולי להביא לתוצאות מוקדמות יותר, אך לא כאלו שישמרו לאורך זמן.

קביעת יעדים ריאלים

תזונאים ואנשי מקצוע יוכלו לסייע לכם בעניין, אך מה שנדרש כאן הוא קודם כל כנות גדולה שלכם עם עצמכם. עד כמה חזק כוח הרצון שלכם? האם אתם מיטיבים להסתגל לשינויים? רק לאחר שתבררו עם עצמכם את התשובות לשאלות הללו, תוכלו לבנות תכנית יעדים שתוביל אתכם אל המטרה הסופית בהצלחה.

ישנה חשיבות רבה לתכנון נכון והגיוני של שלבי הרזיה ריאליים.
לא כדאי להציב יעד לא הגיוני של ירידת 5 קילו בשבוע , יעד שעלול לסכן את ההצלחה והרצון להמשיך בתהליך הדיאטה.
במקרה זה אולי כדאי שתשאלו את עצמכן איך בשלב ראשון לרזות 5 קילו בחודש , שהינו יעד מכובד אך סביר לכל הדעות אך חשוב מכך כאמור איך לרדת 5 קילו בכל חודש בטווח ארוך , עד להגעה הרצויה.

*בכפוף להתמדה בתוכנית תזונתית ופעילות גופנית קבועה.

למרות כל זאת , אתם מקיימים את הכל אך עדיין הגוף לא משתף פעולה ואתם לא מצליחים לרדת במשקל ?
עברו למאמר הבא, המדבר בדיוק על זה >>

טיפים גדולים לרגעי משבר

כתבות נוספות

נגישות