חדש! כל התוכניות של חלי ממן זמינות לרכישה באתר!!

אין גבול ליכולת





אין גבול ליכולת





מכירים את המשפט:’אין לא יכול, יש לא רוצה’……לפעמים נדמה כי שמענו אותו פעמים רבות כל כך, עד שהפך לאמרה עממית ופשטנית מדי. אך עם זאת, אמת רבה חבויה במשפט זה.





שאלו כל אמא המתקשה להעיר את ילדיה לבית הספר, כיצד הם מתעוררים עם ציוץ הציפורים בימים למשל שיש קייטנה או פעילות כייפית אחרת….
קחו למשל את אנג”לה קבאלו, אישה בריאה ואתלטית, אך מעולם לא העלתה בדעתה להרים מכונית. אך ביום בהיר אחד באפריל 1982, הבן שלה, טוני, נלכד תחת הגלגלים האחוריים של מכונית שברלוט ישנה, בעת שניסה להחליף צמיג. בעודה ממתינה למחלצים, התכופפה והרימה את המכונית לגובה של 10 ס’מ, למשך 5 דקות. מספיק זמן וגובה בכדי לשחרר את הלחץ מעל טוני.
סיפור עם אינדיאני מתאר בת שבט שתינוקה נחטף בידי שבט שוכן הרים. טובי מטפסי ההרים יצאו לחפשו, אך לשווא. המדרונות התלולים היו קשים מדי עבורם. לעומת זאת, יום אחד חזרה האם אל בני עמה כאשר בנה קשור לגבה. לקריאות התדהמה, השיבה בפשטות:’זה לא התינוק שלכם’.

אם זה התינוק שלנו, הכל אפשרי !!!





אף אחד מאיתנו לא תוהה:’האם אני יכול להרים מכונית?’, אבל מצבים מסוימים מוציאים מאיתנו את היכולות הגנוזות בתוכנו.

כל אחד בתת מודע קובע לעצמו את גבול יכולתו, ונכנע לו ללא מאבק מודע.

‘אם יש רצון, יש דרך’ – רק שלפעמים צריך לעבוד קשה כדי למצוא את הרצון הזה. אך הדרך תמיד מופיעה, אם זה רק ה’בייבי’ שלנו !!





הפער שבין התפיסה לביצוע:





·  המחשבה שלנו משלה אותנו – כאשר אנו מעוניינים להשיג מטרה. בתחילה, אנו מאמינים שהיא פשוטה וקלילה. אנו מביטים באנשים סביבנו שהצליחו להשיג את מטרתם ומגיעים למסקנה שאם הם יכולים אז בוודאי שגם אנחנו. הבעיה מתחילה כשאנו מנסים להגשים אותה, אך פתאום נתקלים בקשיים ובבעיות שלא חשבנו עליהם, אז אנו מרגישים כשלון ומתחילים להטיל ספק במטרה שלנו ובעצמנו בכלל.

·   התנסויות העבר יכולות גם כן להשאיר חותם חיובי או שלילי לגבי עצמנו, במידה בה הערכנו, האם הצלחנו או נכשלנו. כל כשלון כזה מנמיך את הערכת הציפיות מעצמי, ומותיר את הרושם של סף יכולת מוגבל ביותר.

·  חשוב להבין שהמחשבה שלנו מאמינה שהכל פשוט ואפשרי אך הגוף שלנו זקוק לאימון.

·  כל אחד צריך לשאול את עצמו:’מה אני רוצה?’, ‘מה מרתיע אותי בדרך?’, אם אנו מרגישים שמשהו ‘גדול’ עלינו, כל שעלינו  לעשות הוא לפרקו לגורמים קטנים יותר. לעבוד בכל פעם על מטרה אחת קטנה, לא לפחד לנסות שוב ושוב עד שמשיגים אותה, ומשם פשוט להמשיך הלאה….





תהנו מהדברים הטובים שיש בחיים, קחו את החיים בהומור ובקלילות.

אפשרו לעצמכם להגשים את החלומות שלכם, ואת מה שאתם רוצים….

חזקו ועגנו את האמונה שאתם יוצרים את המציאות

והכל אפשרי עבורכם…..





בהצלחה !!

    כתבות נוספות

    דברו איתי
    Whatsapp icon
    Whatsapp icon חלי אני רוצה להצטרף
    נגישות