חדש! כל התוכניות של חלי ממן זמינות לרכישה באתר!

יצאנו למסעדה – מה אוכלים?

חשוב לקדם בברכה את התוכנית לחיים שלנו ולשלבה באופן טבעי…
ולא למנוע מעצמנו הנאות, פינוקים ובילויים. ולכן אל תמנעו מעצמכם לאכול מחוץ לבית, פנקו את עצמכם מדי פעם במסעדה…..

אז מה עושים?

נושמים עמוק:
לא להזמין מחשבה שלילית כגון:’אני בטוח אעשה שטות ולא אתאפק ואוכל יותר..’, זוהי נבואה שמגשימה את עצמה בדרך כלל. פשוט אמרו לעצמכם:’אני יכול, אני מסוגל, אין שום הבדל בין הבית למסעדה’…

הזמינו מנה קטנה:
מסעדות בדרך כלל מציעות מנות שונות ומגוונות, כך גם לגבי הגודל. כמעט בכל מסעדה ניתן לבחור מנה גדולה או קטנה – בחרו במנה הרצויה לכם לפי מה שמגיע לכם בארוחה ותתגברו אותה עם סלט ירקות טרי, ירוקות חתוכים, מרק ירקות, ירקות מבושלים, אנטי פסטי וכדומה.

הזמינו תוספת בריאה יותר:
נצלו את היתרונות בתוספות הבריאותיות שמוצעות לכם. כך למשל במקום צ”יפס בחרו סלט עם רוטב דל שומן או תפוחי אדמה אפויים.  בכל מסעדה כיום יש בתפריט מספר מנות לייט, אל תשללו אותן מראש.

בחרו בירקות ירוקים:
לפתיחה אכלו סלט עם עוף צלוי ורוטב ללא שומן או דל שומן. היזהרו מסלט עתיר קלוריות כמו כזה שמכיל רוטב שמן, עוף מטוגן בפירורי לחם או כל תוספת מטוגנת אחרת. ותרו על תוספות לסלט כמו גבינה, קרוטונים וצ”יפס.

ירקות צלויים
בבילוי במסעדה: העדיפו שיפודי ירקות צלויים

העדיפו מאכלים צלויים על פני מטו‬גנים:
מאכלים מטוגנים בפירורי לחם, כמו כריכים של שניצל ודגים מטוגנים, הם עתירי שומן וקלוריות. בחרו בנתחי בשר רזים, צלויים או קלויים, כמו חזה עוף או הודו.

אל תתביישו לבקש תחליפים:
עמדו על זכותכם לבקש תוספות ותחליפים בריאים כך למשל בדקו האם יש רוטב לייט או חרדל, תפוח אדמה בגריל במקום צ”יפס. והכי חשוב לא להתבייש אתם הלקוחות !! אתם משלמים !! הם נותני השירות…..

שימו לב למה שאתם שותים:
משקה מוגז גדול (כ־946 מ’ל) מכיל כ־400 קלוריות. במקומו כדאי לבחור במשקה מוגז דיאט, מים, תה קר לא ממותק, סודה או מים מינרליים. ותרו גם על משקאות כמו מילקשייק או משקאות אחרים שמכילים גלידה, שעלולים להכיל יותר מ־‭1,000‬ קלוריות ואת כל הקצבה היומית המותרת של שומן רווי.

תכננו לפני היציאה למסעדה:
אל תגיעו למסעדה מורעבים אחרי צום של יום שלם. אכלו רגיל את כל הארוחות המגיעות לכן. רצוי אף לדעת לאיזו מסעדה הולכים ואולי אף לבדוק באינטרנט האם יש למסעדה אתר עם התפריט, כדי שתוכלו לתכנן מראש מה תאכלו שם.

מחשבון ערכים תזונתיים - חלי ממן
מה כדאי לאכול במסעדה? | צילום: shutterstock

מה אוכלים?

הכמות שיש לאכול בארוחה היא לפי התפריט (1200/1500 קל”)
מנות ראשונות:
חמוצים/סלטים ללא מיונז/סלט ירקות ישראלי/סלט כרוב/סלט טבולה/סלט גזר/סלט חצילים על האש/חצילים קטנים כבושים/סלט לבבות ארטישוק/סלט מלפפונים/פלפלים קלויים
ללא תוספת לחם או רוטב

מרקים:
מרק צח/מרק עגבניות(ללא גריסים או אורז)/מרק פטריות/מרק דלעת
לא לאכול מרקים מוקרמים, או תוספת קרוטונים למרק

מנות עיקריות:
בשר על האש/צלוי/מבושל, עוף על האש/צלוי/מבושל, הודו על האש/צלוי/מבושל, דג על האש/צלוי/מבושל, 2 שיפודים(יש להימנע מחלקים פנימיים)
תוספות: תפוח אדמה בקליפה/אורז/מג”דרה/ירקות מוקפצים/ירקות מאודים/פסטה
קינוחים: פרי העונה – בכמות המותרת, סלט פירות טריים – 1/2 כוס, סורבה – 1 כדור
משקאות: 1 כוס יין לבן/אדום , משקאות דיאט/מים/סודה (יש להימנע מקוקטיילים ומשקאות חריפים)

והכי חשוב חשוב לא לשכוח – להנות מכל ביס!

קטגוריות: אוכל

    כתבות נוספות

    דברו איתי
    Whatsapp icon
    Whatsapp icon חלי אני רוצה להצטרף
    נגישות