חדש! כל התוכניות של חלי ממן זמינות לרכישה באתר!

כמה קלוריות יש בבננה ואיך רצוי לשלב אותה בתפריט שלכן?

מי מאיתנו לא אוהבת בננה? הפרי הצהוב והמתוק הזה, שמוכר גם כ”פצצת אנרגיה צהובה”, הוא לא רק טעים אלא גם מזין, בריא ובעל ערכים תזונתיים רבים. את הבננה אפשר לאכול טרייה, אבל גם לבשל או לטגן אותה, להכין ממנה עוגות, קינוחים, גלידות או להוסיף למנות כדי לתת להן “טוויסט”. בגלל הפופולריות של הבננה, כדאי מאוד לדעת מהם הערכים התזונתיים שלה כדי שנדע מה אנחנו מכניסות לגוף ונוכל לשמור על צריכה מאוזנת ונכונה של בננות.

כמה קלוריות יש בבננה אחת?

התשובה תלויה בגודל ובמשקל הבננה, אם כי ההבדלים לא גדולים מידי:
בבננה בגודל רגיל, שאורכה כ-20 סנטימטר ומשקלה כ-115 גרם, יהיו כ-112 קלוריות.
לעומת זאת בבננה קטנה, שאורכה כ-15 סנטימטרים ומשקלה כ-95 גרם, יהיו כ-92 קלוריות.
וכמה קלוריות יש בבננה גדולה? בננה גדולה, שאורכה כ-23 סנטימטרים ומשקלה כ-135 גרם, מכילה כ-133 קלוריות אם היא בשלה.
.בננה ערך תזונתי

בננה – ערך תזונתי ויתרונות בריאותיים

מעבר להיותה טעימה מאוד, לבננה יש גם יתרונות בריאותיים רבים. היא מכילה מספר ויטמינים ומינרלים חשובים ויש בה גם סיבים תזונתיים המייעלים את תהליך העיכול, מספקים תחושת שובע (לבננה אחת יש כ-12% מכמות הסיבים התזונתיים המומלצת ליום). כמו כן, בננה היא דלת שומן, ועל כל מאה גרם בננות יש בסך הכל 0.33 גרם שומנים.

חשוב לציין שכדי ליהנות מהיתרונות של הערכים התזונתיים בבננה, מומלץ לאכול אותה טרייה ולא מיובשת (כמו שאנחנו מכירים מט”ו בשבט), כיוון שאז היא מגיעה עם כמות רבה של סוכר שאינו בריא.

יש מספר ויטמינים ומינרלים ששווה להתעכב עליהם כי הם מעניקים לבננה סגולות ייחודיות שהופכות אותה לפרי מומלץ במיוחד:

ויטמין C  – בבננה בינונית יש בערך 10% מהצריכה היומית המומלצת של ויטמין C. היתרונות של ויטמין C ידועים: מגן על תאים בגוף ויש לו חלק חשוב בייצור הקולגן (החומר שמעניק לעור גמישות).

אשלגן ומגנזיום – בננה עשירה באשלגן ומגנזיום שהם מינרלים חיוניים מאוד לגוף: אשלגן מסייע בשמירה על בריאות הלב ומערכת העצבים, עוזר לווסת את לחץ הדם ולשמור על דופק תקין ויעיל במניעת אבנים בכליות. מגנזיום חיוני לשמירה על השרירים, מניעת התכווצות ותפקוד תקין שלהם, מה שהופך את הבננה לפרי מומלץ לשילוב בתפריט עם ספורט ואימונים.

סימון תזונתי : בננה טריה – ללא קליפה ל 100 גרם
אנרגיה (קלוריות) 89
חלבונים (גרם) 1.1
פחמימות (גרם) 20.2
סיבים תזונתיים (גרם) 2.6
שומנים (גרם) 0.3
שומן רווי (גרם) 0.11
שומן טרנס (גרם) 0
שומן חד בלתי רווי (גרם) 0
שומן רב בלתי רווי (גרם) 0
נתרן (מ”ג) 1
סוכרים (גרם) 12.2
כולסטרול (מ”ג) 0
סידן (מ”ג) 5
ברזל (מ”ג) 0.26
מגנזיום (מ”ג) 27
זרחן (מ”ג) 22
אשלגן (מ”ג) 358
אבץ (מ”ג) 0.15
ויטמין E (מ”ג) 0.1
ויטמין C (מ”ג) 8.7
ויטמין B6 (מ”ג) 0.37
ויטמין B12 (מ”ג) 0
ויטמין D (מק”ג) 0
ויטמין K (מק”ג) 0.5

 

בננה בשילוב עם פעילות גופנית – מומלץ!

אם כבר הזכרנו שילוב עם ספורט, אז חשוב לומר שבננה היא פרי מומלץ לעוסקים בפעילות גופנית גם משום שהיא עשירה בפחמימות החיוניות לאנרגיה עבור פעילות השרירים. אנרגיה זו מקורה במאגרי הפחמימות שבשרירים (גליקוגן), ובשל הערך הקלורי של הבננה, הפחמימות הזמינות שלה נספגות מהר ובכך מגיעות לשריר תוך זמן קצר. לכן אכילת בננה לפני פעילות גופנית מאומצת תספק לגוף שלנו את האנרגיה הדרושה לו לצורך אימון.

 

בננה – מגוון טעמים גם במטבח

אז ראינו שיש בבננה ערך תזונתי חיובי ושהיא מומלצת לאכילה בצורתה הטרייה, אבל בננה היא גם מומלצת לשילוב במתכונים שונים והם ממש לא חייבים להיות עתירי שומן או סוכר, למשל עוגת בננות מושלמת ובריאה שעשירה בקמח מלא. בננה היא גם תוספת מושלמת לפנקייק.

אז כמה בננות מותר לאכול ביום?

אם הבננה היא כל כך טובה ובריאה לנו – האם אפשר לשלב אותה בתפריט דיאטטי? וכמה בננות מומלץ לאכול ביום?

משום שהסיבים התזונתיים של הבננה תורמים להסדרת פעילות העיכול ניתן לשלב אותה גם בדיאטה. יחד עם זאת, היות שיש ערך קלורי בבננה שלא נמוך במיוחד, רצוי להקפיד לאכול בננות באופן מתון כדי להימנע מהשמנה בלתי רצויה. על כן גורמים רבים ממליצים שלא לצרוך יותר משתי בננות ביום. כמות כזו תוכל לספק לגוף את המינון היומי המומלץ של ויטמינים ומינרלים מחד, ולא להלעיט אותו בקלוריות מיותרות מאידך. אנחנו בתוכנית של חלי ממן ממליצים על בננה אחת ליום כדי לאפשר גיוון התפריט על ידי פירות אחרים.

בננה בצורת חיוך

קליפת בננה – לא תאמינו מה יש בה

אז אנו יודעים שיש בבננה ערכים תזונתיים רבים, ואנחנו יודעים עכשיו כמה קלוריות יש בבננה אבל מה לגבי הקליפה שלה? גם הקליפה עשירה במינרלים כאשלגן ומגנזיום, ויטמינים ונוגדי חמצון ויש לה כמה וכמה סגולות, רפואיות וקוסמטיות במגע עם העור:

קליפת הבננה יעילה מאוד בהקלה על גירודים ונפיחות כתוצאה מעקיצות של חרקים והקלה במקרים של פריחה וחבורות בעור, אפילו במקרים של פסוריאזיס. שפשוף קל של קליפת בננה על פצעי אקנה יכול להקל על הגירוי ומונע החמרה של המצב, וגם הצמדת קליפת בננה ליבלות למשך לילה שלם עשויה לחסל אותן לחלוטין. קליפת הבננה מסייעת גם בהקלה על כאבי ראש כאשר מניחים אותה על המצח בעת שהראש כואב, וזאת בגלל הכמות הגדולה של האשלגן שבה.  

קליפת הבננה גם מעשירה את עור הפנים, משאירה אותו לח ומנקה את השומנים מהנקבוביות, כך שגם אם הפנים שלכן נקיות, אפשר פשוט לשפשף אותן בעדינות עם החלק הפנימי של הקליפה למשך 10 דקות כדי לשמור אותן כאלה.

 

יש לכן עוד שאלה על בננות? צרו קשר

אם עולות לכן עוד שאלות בנושא בננות, הערכים התזונתיים שלהן, שילוב בדיאטה או במתכונים שונים ובכלל על סגולות נוספות של הפרי הנהדר הזה, אתן מוזמנות ליצור איתנו קשר כאן בכל שאלה >>

 

קטגוריות: בריאות, כללי

    כתבות נוספות

    דברו איתי
    Whatsapp icon
    Whatsapp icon חלי אני רוצה להצטרף
    נגישות