קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

דיאטה לאחר לידה

עברו להם 9 חודשים, את השתנית, הגוף שלך השתנה והכי חשוב- קיבלת אוצר קטן ומתוק.
אז קודם כל מזל טוב!

אבל בטח כבר עוברת לך בראש המחשבה איך את חוזרת לגזרה שלך? אז עצרי הכל!


אז איך לעשות דיאטה לאחר לידה?
או דיאטה בתקופת ההנקה


אחרי הלידה צריך לתת לגוף זמן לנוח ולהתאושש.
משכב לידה נמשך חודש וחצי לאחר הלידה.

זהו זמן בו צריך לתת לגוף להתאושש ולחזור לעצמו מבחינה פיזיולוגית ולמלא את כל המאגרים שהידלדלו במהלך ההריון.

למעשה, גם פעילות גופנית ניתן להתחיל 6 שבועות לאחר לידה וגינלית או 8 שבועות לאחר ניתוח קיסרי.
רק בתום משכב הלידה אפשר להתחיל לחשוב על תהליך של ירידה במשקל וחשוב מאוד שהתהליך יהיה מבוקר ומפוקח, כמו למשל בקבוצות של חלי ממן.

דיאטה לנשים לאחר לידה - חלי ממן
תפריט הנקה | חלי ממן

דיאטה לאחר לידה לעומת דיאטה לנשים מניקות:

אז נכון שיש ציפייה לחזור לג’ינס של לפני ההיריון כמה שיותר מהר, אך חשוב שהירידה במשקל תהיה מתונה, על מנת שתימשך לאורך זמן ושתהיה ירידה איכותית משומן ולא משריר.

קצב ירידה תקין הוא בין 0.5 ק”ג ל-1 ק”ג בשבוע.

ידוע שהתקופה שאחרי הלידה מביאה עמה עייפות רבה וחוסר בשעות שינה.
הנטייה הטבעית שלנו היא לאכול על מנת להתעורר.

חשוב לשים לב לכך ולמצוא דרכים אחרות, שאינן קשורות לאוכל, אשר יכולות לעזור להתעורר.
כמו כן, בחלי ממן יש לנו תפריטים מגוונים, המכילים 6 ארוחות לאורך היום, הנותנים מענה לרעב המתעורר לאורך היום.

גם אינטנסיביות הטיפול בתינוק קטן לא תמיד מאפשרת פנאי לבישולים.
לכן, הכיני מראש מנות גדולות למשך השבוע ואף הקפיאי אותן במידת האפשר.

כמו כן, אל תהססי לקבל עזרה גם בנושא הבישולים.
אימא שאוכלת כמו שצריך, מזינה טוב את עצמה וגם את תינוקה.


תפריט דיאטה לאחר לידה

נשים שאינן מניקות יקבלו תפריט רגיל עם כמות קלוריות המתאימה להן אישית.

תפריט דיאטה זה הינו תפריט מגוון ומאוזן, המכיל את כל אבות המזון – פחמימות, חלבונים ושומנים וכמובן ירקות ופירות.

לעיתים נשים אחרי לידה סובלות מעצירות וטחורים.
שילוב של סיבים תזונתיים (הנמצאים בפחמימות מלאות, קטניות, ירקות ופירות), שומנים בלתי רווים מהצומח (טחינה, שמן זית, אבוקדו, שקדים, אגוזים), ביחד עם שתייה מרובה, יכולים להקל במצבים אלה.

מומלץ לבצע בדיקות דם חודש וחצי לאחר הלידה ובמידה ומתגלים חסרים תזונתיים, יש להשלימם בעזרת האוכל או בעזרת תוספי תזונה. הדיאטניות של חלי ממן ישמחו לעזור לך בכך אם יהיו לך שאלות בעניין.

חשוב לזכור שעם כל הרצון שלך לחזור לגוף שהיה לך לפני ההיריון, צריך לתהליך הזה הרבה סבלנות.
יש להוריד מעלינו את הלחץ והציפייה הזו ולתת לגוף לרדת בזמן שלו.
את עסוקה במקביל בגידול של תינוק קטן, תוך שמירה על הגוף שלך, על ידי אכילה בריאה וטובה, ובסוף את תגיעי למשקל היעד שלך.

תפריט הנקה | דיאטה לאחר לידה - חלי ממן
דיאטה לאחר לידה | חלי ממן


תפריט הנקה | דיאטה לנשים מניקות

נשים מניקות לעומת זאת, יקבלו תפריט הנקה מותאם אישית.

תפריט הנקה הינו תפריט עשיר בקלוריות משום שהנקה דורשת מהגוף תוספת של 500 קלוריות ליום.
ישנה חשיבות רבה בהקפדה על תפריט הנקה של חלי ממן על מנת לשמור על כמות ואיכות החלב.
צמצום קלורי או אי עמידה בתפריט עלולים לגרום להפחתה בכמות החלב וכפועל יוצא מכך, לעליה בלתי מספקת במשקל של התינוק.

בנוסף, ישנה חשיבות רבה לשתיית מים, המשפיעים גם כן על משק החלב.
יש לשתות לפחות 2 ליטר מים ביום.


תפריט הנקה – חלי ממן

תפריט הנקה של חלי ממן – הינו תפריט דיאטה מותאם אישית לכל מניקה ולכן רק מתקבל לאחר ייעוץ של המנחות והדיאטניות בקבוצות של חלי ממן.
אם ברצונך לקבל תפריט תזונה לתקופה ההנקה שלך את מוזמנת ליצור עם המנחה שלך קשר או איתנו ולהרשם לקבוצה הקרובה לביתך


אם את מרגישה צורך בשינוי בכל שלב בתהליך את מוזמנת ליצור עמנו קשר על מנת שנמצא לך את הפתרון הנכון והיעיל עבורך.

אשמח לראותך במפגשים של כל אחת מהקבוצות שלנו הנמצאים בפריסה ארצית – הרשמה כאן >>

קטגוריות: בריאות
Babushka

כתבות נוספות

דברו איתי
Whatsapp icon
Whatsapp icon חלי אני רוצה להצטרף
נגישות