הצטרפות לקבוצת חלי ממן
שם
טלפון
דוא"ל
יישוב
 

תפריט טבעוני 1600

למה לא כדאי להוריד פרטי מזון או כמות מזון

ארוחת בוקר: מנת פחמימה+מנת חלבון או תחליף+מנת שומן

מנת פחמימה+מנת חלבון או תחליף+מנת שומן :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת ביניים: מנת פרי+מנת שומן+ירק חובה

מנת פרי+מנת שומן+ירק חובה :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת צהריים: מנת חלבון תחליפית לבשר+מנת פחמימה+ירקות חובה+מנת שומן

מנת חלבון תחליפית לבשר+מנת פחמימה+ירקות חובה+מנת שומן :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת ביניים: מנת פרי+מנת פחמימה+מנת שומן

מנת פרי+מנת פחמימה+מנת שומן :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת ערב: 1.5 מנת חלבון מהצומח לבחירה + מנת פחמימה + מנת שומן + ירקות חופשיים

1.5 מנת חלבון מהצומח לבחירה + מנת פחמימה + מנת שומן + ירקות חופשיים :
- - - - - - - - - - - -

ארוחת לילה: מנת פרי + 2 מנות שומן או מנת פרי + חלבון צמחי

מנת פרי + 2 מנות שומן או מנת פרי + חלבון צמחי :
- - - - - - - - - - - -
בנוסף לסעיפים 1-13 מהתפריט הבסיסי:
1. שילוב סויה בתפריט -הדעות חלוקות באשר לשילוב מאכלים על בסיס סויה בתפריט יומיומי (פולי סויה, אדממה, חלב סויה, מעדני סויה, טופו, שבבי סויה ועוד). ההמלצה לגברים היא להגביל את אכילת הסויה ל- 2-3 מנות בשבוע ולנשים יש להתייעץ עם רופא לגבי כמויות הסויה השבועיות המומלצות לפי הרקע הרפואי האישי.
2. הקפידו על בישול בבית ואל תתבססו על מזונות מהירי הכנה הדלים בערכים תזונתיים.
3. מומלץ לערוך בדיקות דם תקופתיות לרמות B12 וספירת דם וליטול תוספי תזונה לפי הצורך.  על משתתפים הזקוקים להשלמת סידן בהוראה רפואית, להתייעץ עם רופא לגבי נטילת תוסף.
4. באתר יש מתכוני ירקות ללא רכיבים מהחי ומתכוני פשטידות ירק.  ניתן להחליף כל ביצה בכף טחינה גולמית או בתחליף ביצה טבעוני.
5. אתרי אינטרנט וספרי בישול רבים עוסקים בטבעונות ובהם תמצאו מתכונים למאכלים טבעוניים שונים, העזרו במחשבון המתכונים באתר ושלבו מתכונים אלו בתפריט היומי שלכם.
6. התפריט אינו מיועד לילדים ובני נוער.
7. הקפידו על צריכה יומית של דגנים מלאים וקטניות.
8. אכלו בכל יום את ירקות החובה בכמות המצויינת - הם מקור חשוב עבורכם לסידן.

התפריטים לשימוש אישי בלבד