קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

איך לרזות בצורה נכונה? טיפים לירידה במשקל

תהליך של ירידה במשקל עולה לא פעם אחת במחשבותינו.
בפעם הבאה שאתם מתכננים תהליך כזה, חשוב לעשות אותו בצורה נכונה.

ניסיונות רבים של דיאטות פוגעות בחילוף החומרים שלנו וכפועל יוצא בירידה במשקל.
לכן, ירידה במשקל בצורה מתונה תאפשר לנו לשמור על המשקל לאורך זמן.

אז בואו נבין מהי ירידה נכונה במשקל ואיך שיטת חלי ממן יכולה לעזור לך לרזות בצורה נכונה ובריאה

העקרונות הבסיסיים בירידה נכונה במשקל:

ירידה מתונה במשקל פירושה ירידה של חצי ק"ג – ק"ג אחד בשבוע.
גירעון קלורי של 7000 קלוריות יוביל לירידה של 1 ק"ג במשקל.
אם נייצר גירעון קלורי של 500 קלוריות ביום, אז בשבוע נראה ירידה של חצי ק"ג.

ירידה מתונה במשקל לא גורמת לגוף להרגיש שהוא במצב של רעב ומכניסה אותו למצב של סטרס.

כך, הסיכוי שהירידה תימשך לאורך זמן הוא גבוה יותר.
בנוסף, ירידה מתונה במשקל מאפשרת ירידה ממסת השומן ולא ממסת השריר.

בתהליך של ירידה במשקל ובכלל, חשוב לשמר את מסת השריר ולא לגרום לדלדולו.
ירידה גדולה במשקל עלולה להצביע על איבוד מסת שריר משום ששריר שוקל יותר משומן, כמו גם על איבוד נוזלים.

שיטת חלי ממן מאפשרת לרדת במשקל בצורה נכונה בזכות העקרונות הבאים:

כיום ההמלצות לתזונה נכונה מצדדות בפיזור הארוחות לאורך היום.
אכילה בתדירות קטנה מאפשרת שליטה בתחושת הרעב, שיפור בקצב חילוף החומרים, שיפור במדדים בריאותיים כגון גלוקוז בדם ושומני הדם ושמירה על תחושת שובע לאורך היום.
לצורך כך יש לתכנן את התפריט מראש, להחליט מה ייאכל בכל ארוחה ומתי, לדאוג לזמינות המזון הרצוי ולהכנתו מראש.

  • אכילת 6 ארוחות ביום – כל התפריטים שלנו מורכבים מ-6 ארוחות במהלך היום – 3 ארוחות עיקריות ו-3 ארוחות ביניים. אכילת 6 ארוחות ביום שומרת על השובע לאורך היום. כך נמנעים מלהגיע רעבים לארוחה הבאה ומצליחים לשלוט על הכמויות שאנו אוכלים. בנוסף, גם רמות הסוכר נשמרות קבועות לאורך היום. שינוי ברמות הסוכר במהלך היום גורם לצורך במתוק, תחושת רעב וחוסר ריכוז. אכילת 6 ארוחות ביום תורמת להגברת קצב חילוף החומרים בגוף ומשפרת מדדים פיזיולוגיים כמו גלוקוז וכולסטרול.

  • קבוצות התחליפים – לכל אחד מאבות המזון ישנם תחליפים אשר שווי ערך בהרכבם התזונתי והקלורי. מטרת התחליפים היא לאפשר גיוון בתפריט. מאוד קשה לאכול תפריט קבוע והגיוון יוצר עניין וכך מאפשר לנו להתמיד בתוכנית לאורך זמן. התחליפים מאפשרים לכל אחד לבנות לעצמו תפריט בהתאם להעדפותיו ועדין להישאר במסגרת הקלורית הרצויה ולקבל את כל מרכיבי המזון הנחוצים לו.

  • מנה מותרת – המנה המותרת היא מנה המכילה 600 קלוריות, אותה ניתן לאכול פעם בשבוע, בנוסף לכל הארוחות בתפריט. המנה המותרת מאפשרת לאכול מאכלים שאינם בתוכנית השגרה ובכך נותנים אוויר לנשימה להמשך התוכנית. המנה המותרת לא פוגעת בתהליך הירידה במשקל, אלא מאפשרת לנו להתמיד לאורך זמן.

  • מים – לשתיית מים לאורך היום חשיבות רבה בתהליך הירידה במשקל. המים מאפשרים למערכת העיכול לעבוד בצורה מיטבית והם מונעים עצירות. המים מרווים ונותנים תחושה של חיוניות יחד עם תחושת שובע. יש להעדיף לשתות מים על פני משקאות קלים או משקאות המכילים קפאין כמו קפה ותה.

  • פעילות גופנית – פעילות גופנית מגדילה את ההוצאה האנרגטית ובכך מאפשרת ירידה במשקל. ישנה חשיבות לשילוב של פעילות אירובית כמו הליכה, ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים לבין פעילות אנאירובית כמו מכשירים בחדר הכושר, פילאטיס, יוגה. שילוב זה מאפשר שריפת שומן והגדלה של מסת השריר. לפעילות גופנית עוד יתרונות רבים כמו שיפור בערכי בדיקות הדם כמו כולסטרול, גלוקוז, לחץ דם, שינה טובה יותר, שיפור מצב הרוח, פעילות עיכול תקינה, העלאת הדימוי העצמי ועוד.

שיטת חלי ממן

בעזרת שיטת חלי ממן, מתאפשרת ירידה נכונה במשקל אשר בזכותה ניתן יהיה לשמור על המשקל לאורך זמן. עקרונות אלה מאפשרים לכל אחד להתאים את עצמו לשיטה ולהצליח בתהליך הירידה הכה מיוחל.

קטגוריות: אמונה עצמית

כתבות נוספות

לפרטים והצטרפות
דברו איתי
נגישות