קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

דיאטה ים תיכונית

הדיאטה הים תיכונית הומלצה כאשר נמצא שתחלואה לבבית באזור אגן הים התיכון הייתה נמוכה יותר מאשר באזורים אחרים ושכיחות נמוכה יותר של השמנה וסוכרת.

איך עושים דיאטה המבוססת על תזונה ים תיכונית?

בבדיקת התזונה נמצאו העקרונות הבאים והם כונו בשם התזונה הים תיכונית:

1. אכילה של מזון לא מעובד וללא תוספות של סוכר או מלח, מזון כזה ניתן לשלב בעיקר אם מתמקדים בהכנה ביתית של הארוחות, המתכונים והרטבים .

2. צריכה מרובה של סיבים תזונתיים המגיעים ממקורות של ירקות בכמות המומלצת של 5 סוגי ירק ליום , עשבי תיבול, פירות העונה בכמות של 2-3 מנות ליום, דגנים מלאים וקטניות המומלצים לצריכה יומיומית קבועה.  מאוד חשוב לגוון בצבעים של הפירות והירקות כי כל צבע מספק נוגדי חמצון אחרים החשובים לבריאות הגוף

3. השומן ברובו שומן בלתי רווי בעיקר משמן זית ואגוזים למיניהם על בסיס יומיומי. השומן הבלתי רווי עוזר באיזון רמות הכולסטרול בדם. בתזונה הים תיכונית ממומלצת כמות גדולה של שומן ולא הוגדרה הגבלה.

4. צמצום אכילה חלבון מהחי. התבססות בעיקר על מוצרי חלב הרצוי שיהיו מחלב עיזים, ביצים, דגים ועוף טריים ולא מעובדים, המעטה בצריכה של בקר או כבש עד לפעם בחודש. דגי ים מהווים מקור טוב לאומגה 3 הנחשבת שומן בלתי רווי החיוני לגוף ושאנו ממעטים לצרכו בתזונה המערבית הרגילה.

5. אכילה של מינימום מזון העשיר בשומן מהחי כגון בשרים שמנים ומעובדים, מזונות המכילים שומן טרנס או מרגרינה כגון מאפים או מזונות מתועשים ומאכלים ומשקאות בעלי סוכר מוסף.

6. פיזור המזון לאורך היום לארוחות קטנות ולא גדולות ואכילה איטית.

דיאטה ים תיכונית
דיאטה ים תיכונית | חלי ממן

יתרונות התזונה הים תיכונית

היתרונות של התזונה הים תיכונית היא בהשפעת הבריאותיות שטובות שלה כפי שנכתב למעלה וכמו כן זמינות מוצרי המזון שהיא כוללת, בהתבססות על מוצרים עונתיים וטריים.

ישראל, מהווה חלק מאגן הים התיכון ועל כן תזונה זו מומלצת ומתאימה גם בארץ.

חסרונות הדיאטה ים תיכונית

החיסרון של השיטה היא תכולת השומן הגדולה שהיא מכילה. אומנם ההמלצות הן לשומן בריא אך לצורך הרזיה יש להגביל את כמות השומן בתפריט בלי שום קשר למקור שלו. על כן מי שמעוניין לאכול לפי תזונה ים תיכונית ולהרזות צריך להגביל את כמות השומן היומית.

שיטת חלי ממן ושילוב הדיאטה ים תיכונית

בשיטת חלי ממן עקרונות התזונה הים תיכונית נמצאים ברובם:
ההמלצה לאכול ירקות בכל ארוחה בכמות גדולה.
נוכחות 3 מנות פרי בתפריט.
ההמלצה להתבסס על דגנים מלאים.
ההמלצה לצרוך בשרים רזים וגבינות רזות והימנעות ממזונות ושתיה המכילים סוכר.
על כן ניתן לעשות בקלות את ההתאמות הנותרות לפי השיטה שהיא שילוב השומן המומלץ, בעיקר שמן זית ואגוזים כמנות השומן היומיות בתפריט, שילוב מוגבר של מתכוני הקטניות הנמצאים באתר כמקור תחליפי לחלבון או לפחמימות.


תפריט דיאטה ים תיכונית 1500 קלוריות לדוגמא:

אשמח לראותך במפגשים של כל אחת מהקבוצות שלנו הנמצאים בפריסה ארצית – הרשמה כאן >>

קטגוריות: בריאות
Babushka

כתבות נוספות

דברו איתי
נגישות