קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
תפריט לצום רמאדן 1200-1500

ארוחת ביניים ארוחת ביניים ארוחת לילה

סיום הצום – שלב א'

  • כוס שתייה + מנת פרי יבש(2 תמרים , כף צימוקים, תאנה וכד') או פרי חי, מנת מרק.

 

סיום הצום- שלב ב', (לאחר כרבע שעה לפחות) רצוי לאחר התפילה:

  • מנה בשרית לא מטוגנת ( מנת עוף, 2 שיפודים, דגים, קציצות וכד' לפי התכנית) + 3 כפות פחמימה + ירק חי ומבושל.

 

שתי ארוחות נוספות עד תחילת הצום,
יש לשמור על הפרשי שעות של לפחות שעה וחצי מארוחה לארוחה.

ארוחת ביניים: 

  • 2 פרוסות לחם קל + כפית ריבה + 7 שקדים + פרי.
  • 2 פרוסות לחם קל +  כפית טחינה גולמית + כפית דבש + פרי.
  • 2 פרוסות לחם קל +  2 כפות טחינה מוכנה או חומוס ביתי או גבינה + ירקות + פרי.
  • כוס חד פעמית גרעינים + פרי.
  • יוגורט ביו 1.5% + 2 כפות גרנולה + פרי.

 

ארוחה מפסקת (אלסחור) מקבילה לארוחת ערב בתפריט הרגיל

  • מנת פחמימה (2 פרוסות לחם קל / 1/3 פיתה / פרוסת לחם מלא) + ביצה / 2 כפות טונה + 2 כפות גבינה / לאבנה 5% + כף טחינה / כפית שמן זית / 6 זיתים + ירקות.

בנוסף מנה קטנה ממתוקי החג (כמו שני מעמולים קטנים נוספים או חטיף חלווה) / כריך מלחם קל / שתי מנות פרי נוספות + 7 שקדים.

 

הנחיות לתקופה הרמדאן:

  • מומלץ להקפיד על שתייה של 8-10 כוסות מים בין שתי הארוחות, בשעות שמותר, להשתדל להימנע משתייה מתוקה שמגבירה את תחושת הצמא. להפחית בשתייה של תה או קפה שגורמים לאיבוד נוזלים.
  • יש להשתדל להפחית בצריכת מזונות העשירים בשומן, במיוחד בשרים שמנים, מאכלים המכילים בצק עלים או בצק בתוספת שמן, מרגרינה או חמאה. במקום לטגן מומלץ להשתמש בשיטות בישול אחרות כמו: אידוי, בישול ברוטב, הקפצה במעט שמן ואפייה.
  • מומלץ מאוד להפחית את המזונות המכילים כמויות גדולות של מלח כמו למשל נקניקים, זיתים וחמוצים, חטיפים, גבינות מלוחות, קרקרים, סלטים וממרחים ורטבים מוכנים (כמו מיונז, חרדל, קטשופ). בעת הכנת הארוחה יש לצמצם ככל הניתן את השימוש במלח ע"י העשרה העשבי תיבול ותבלינים אחרים וכמובן מומלץ להוריד את המלחייה מהשולחן.
  • מומלץ ללעוס היטב את המזון ולאכול לאט- לאחר צום ישנה נטייה של הגוף להחזיר לעצמו את השתייה והמזון שנמנעו ממנו ולכן לוקח זמן לתחושת השובע להגיע, וכן כדי להימנע מתחושת מלאות וצרבת.
  • לאחר ארוחה רצוי להסתפק בממתק לא תוספת של סירופ סוכר כגון מעמול, קובייה של חלווה או פרי טרי. עדיך מראש להכין מגוון יותר של ממתקים כדי להפחית את החשיפה אליהם.
  • נצלו את התקופה כדי לשפר את הרגלי האכילה והשתייה ולהתחיל תהליך חדש של אכילה נבונה ומאוזנת.

התפריט אינו המלצה רפואית. יש להתייעץ עם הרופא המטבל על מנת לוודא כי אין מניעה להשתתף בתוכנית ט.ל.ח.

נגישות