קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית

תפריט קיץ 1800

הגעת והצטרפת לקבוצה, קבלת תפריט והנה עולה השאלה "אז למה היא מקבלת פחות קלוריות ממני?"
האמת – מחשבה הגיונית, רוב האנשים חושבים שאם יאכלו פחות יצליחו להפחית במשקל מהר יותר, יותר קילוגרמים.
אז למה בעצם אנחנו מתעקשים כל-כך לא לתת את התפריט המינימלי (1200 קק"ל), ולמה בעצם חשוב לאכול את כל מה שכתוב בתפריט.

נתחיל מכמות האנרגיה – קלוריות: ירידה במשקל מושגת אך ורק בדרך אחת, והיא, גרעון אנרגטי.
זאת אומרת, כדי לרדת במשקל על הגוף לקבל פחות אנרגיה (קלוריות) ממה שהוא משתמש (שורף).
אך, בואו נזכור שהגוף שלנו מורכב וחכם. כאשר אנו חותכים בבת אחת ובצורה חדה בכמות האנרגיה שאנו מכניסים, מערכות הגוף מפרשות את המצב כמצב רעב - סטרס "ונכנסות לפאניקה". הפרוש המידי מבחינת קצב חילוף החומרים הוא – חסכון.

למעשה, הגוף מאט את קצב חילוף החומרים ושומר את המאגרים לבאות. כדי להמנע ממצב כזה – אסור לרעוב. לכן, כל מי שרוצה לרדת במשקל יקבל תפריט לפי גודלו, לפי מה שהגוף שלו צריך, כך שייווצר גרעון קלורי סביר, אבל לא כזה שיכניס את הגוף לפאניקה ויצור התנגדות לירידה. חשוב לקחת בחשבון שירידה איטית במשקל היא ירידה בריאה וטובה, משום שבדרך זו מפרקים את רקמות השומן ולא את רקמות השריר למשל. רווח נוסף הוא – התרגלות טובה יותר של הגוף, ואף יש שאמרים שפחות מתקמטים בפנים ובגוף.

כעת ניתן לדבר על הערכים התזונתיים של המזון. האוכל שלנו אינו רק קלוריות. האוכל אמור להזין את הגוף, בחלבון, בשומן איכותי שנדרש מאוד למערכות הגוף, בוויטמינים, מינרלים ועוד.
תפריט ירידה במשקל, מתוקף היותו כזה, כבר מוגבל במשאבים אלו, לכן אם נפחית עוד, אנו עלולים ליצור תת-תזונה. (תת-תזונה זהו מצב שמתרחש לעיתים קרובות גם אצל אנשים בעלי עודף משקל, כאשר התזונה שלהם דלה בערכים תזונתיים כמו ירקות, פירות, סידן, ברזל ועוד).

מוצרי החלב הם המקור העיקרי לסידן בתזונתנו, אם נפחית מאוד מכמות החלבון החלבי ומוצרי החלב, עלול להיווצר מחסור בסידן וגם בחלבון. (אומנם גם במזונות אחרים יש סידן, כמו טחינה משומשום מלא ושקדים, אך הם שייכים לקבוצת השמנים, והם מוגבלים בתפריט ירדה במשקל.)

כאשר מפחיתים בכמות השומן האיכותי (שמן זית, אגוזים וגרעינים טריים, אבוקדו, טחינה) בתפריט, עלולה להפגע ספיגתם של ויטמינים מסיסי שמן – ויטמין A, D, E, K. ויטמינים אלו נספגים רק בנוכחות שומן ואף חלקם מצויים במזונות מהקבוצה הנ"ל. כמו כן, עלולה להיווצר עצירות. שומנים איכותיים מכילים, בין היתר, חומצות שומן מסוג אומגה שלוש, להן הגוף זקוק לפעילות תקינה של המוח, מערכת כלי הדם ופעילות תקינה וטובה של קרומי התאים. הגוף שלנו זקוק לחומרים אלו מהתזונה היות ואינו יודע ליצר אותם בעצמו.

אם נוותר על חלבון בשרי, עלול להווצר מחסור באבני בניין לחלבונים בגוף, הדרושים להתחדשות התאים באיברים השונים, השרירים ועוד. עלול להיווצר מחסור בברזל ובויטמין B12 דבר שעלול להביא לאנמיה, דכאון ועוד.
וויתור על הפירות עלול להביא למחסור בויטמינים שמצויים בדרך-כלל בפירות וירקות כמו ויטמין C. בנוסף, הפירות עשירים במגוון חומרי טבע, כמו נוגדי-חמצון (אנטיאוקסידנטים) העוזרים לגוף להתגונן מפני מחלות ומזיקים ולהאט את תהליכי ההזדקנות).
לסיום, נותר להזכיר עוד דבר אחד קטן וידוע: כאשר אנו שבעים והגוף מוזן כמו שצריך, אנו מרוצים יותר, העולם יפה יתר, ותהליך הירידה איכותי ומוצלח יותר.

והכי חשוב שיהיה לנו - בהצלחה.

ארוחת ביניים ארוחת ביניים ארוחת לילה
ארוחת בוקר
ארוחת ביניים
ארוחת צהריים
ארוחת ביניים
ארוחת ערב
ארוחת לילה

 

חשוב לדעת:

-מומלץ להתחיל לאכול את הארוחה הראשונה עד שעה מהיקיצה.

-המרווח בין הארוחות נע בין שעה וחצי לשלוש שעות.

-אין חשיבות לסדר הארוחות. ניתן להחליף ארוחה אחת בארוחה שניה במלואה.

-לא ניתן לפצל, לצרף או לדלג על ארוחות.

-מנה מותרת בנוסף לתפריט פעם בשבוע.

-כוס חלב ביום לקפה.

-ירקות ניתן לשלב בכל ארוחה בשפיות ובצלילות הדעת.

-יש לשתות מינימום 12 כוסות מים ביום (אפשר לגוון עם תה צמחים או סודה).

-מומלץ לשתות כוס מים לפני ואחרי כל ארוחה.

-חשוב לדייק בכמויות.

-מומלץ לגוון את הארוחות עם תחליפים הנמצאים בחוברת ובאתר.

-מומלץ ללכת ברגל 3 פעמים בשבוע למשך שעה.

-מזון המכיל ממתיק מלאכותי יש לצרוך בכמויות מבוקרות.

-מומלץ שהלחם והפחמימות יהיו מדגנים מלאים (כלחם, אורז, פסטה ועוד).

תפריטי הדיאטה באתר חלי ממן, לרבות תפריט לדיאטה 1200 קלוריות לירידה במשקל אינו לא מתאים לכל הנשים והגברים באופן גורף – ולכן יש להצמד להוראות המנחים בהתאם.

** לשומרים על תפריט סוכרת מומלץ בארוחת הלילה לשלב מנת שומן במקום מנת פרי

**התפריט אינו המלצה רפואית. יש להתייעץ עם הרופא המטפל על מנת לוודא כי אין מניעה רפואית ט.ל.ח.

התפריטים לשימוש אישי בלבד

 

 

 

 

 

דברו איתי
Whatsapp icon
Whatsapp icon חלי אני רוצה להצטרף
נגישות