קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

דיאטת כאסח – הסכנות והחסרונות של השיטה

בין אם את מתעניינת או רוצה להתחיל בדיאטה כלשהי – בטוח שמעת על אלו הלחוצות לרזות.

לא חסרות סיבות: הקיץ המתקרב, עונת החתונות או החופשה השנתית והרצון להציג את השינוי המיוחל ב"רשתות החברתיות" השונות ולגרוף מחמאות מובילים לתוצאה אחת – "לחץ לא בריא" המוביל לתופעה הנ"ל הנקראת על-פי רוב: "דיאטת כאסח", דיאטת בזק ובד"כ גם לרוב לא בריאה.

מי לא ניסה לפחות פעם אחת בחיים להיכנס לדיאטת כסאח, רבים מאיתנו מאמינים כי קיימת גלולת קסם, כזו שתפתור לנו את כל הבעיות בשנייה.
אחת כזו שניטול אותה פעם אחת ונקום בבוקר למחרת רזים ומאושרים.
זו היא אכן פנטזיה, אך לצערנו עדיין הגלולה הזו לא הומצאה והשגה של ירידה במשקל היא תהליך לא פשוט כלל והיא תלויה בהשקעה, התמדה ועבודה קשה לצורך יצירת שינוי הרגלי אכילה , צריכה , תנועה ורווחה.

לכן אנו בחלי ממן החלטנו לבדוק ולהסביר מהי דיאטת כאסח, האם היא יכולה להיות גם דיאטה נכונה ובריאה? או שמא היא עוד טרנד חולף ומסוכן בעולם התזונה ועדיף לנו להתרחק ממנה כמו מ"אש"?

בואי נתחיל…

מהי דיאטת כאסח?


דיאטת כאסח משמעותה הפחתה דרסטית בכמות הקלוריות לתקופה קצרה במטרה להוריד משקל רב בזמן קצר יחסית.
רובן מאופיינות בהסרה של רוב קבוצות מזון ואפשרות לאכול קבוצה אחת או מספר מצומצם של מזונות דלי קלוריות למשך מספר ימים מועט.
אורך דיאטת כאסח נע בין שבוע לשבועיים ולמחמירים עד חודש ימים, כמו למשל לאכול רק כרוב בלבד למשך שבועיים.

אין ספק כי אכילה שכזו מסוגלת לגרום להרזייה מהירה , אך אין זה אומר שדיאטה כזו היא בריאה ובטוחה ושהירידה תהיה משומן הגוף בכלל, אלא בעיקר נוזלים ומסת שריר.

חסרונות השיטה:

לא מזמן תואר בתקשורת כי אישה אושפזה עקב נזק מוחי בגין דיאטת כאסח שעשתה. האישה התבססה למשך חודש ימים על שתיית שייקים מפירות ומים בלבד למשך חודש ימים.


הגוף שלנו זקוק בכל יום לכמות מסוימת של קלוריות על מנת לספק דלק לצרכים הכי בסיסיים לתפקוד כמו למשל: נשימה, ויסות טמפרטורת גוף ושמירה על זרימת דם כראוי.


אם נרד בצורה דרסטית בכמות הקלוריות בתפריט היומי שלנו, הגוף שלנו יתחיל להסתמך על מאגרי השומן כמקור לדלק לצרכיו הבסיסים.
יחד עם זאת, על מנת לחסוך באנרגיה, הגוף יאט את קצב חילוף החומרים וכשנחזור לאכול כרגיל תהיה עליה במשקל חזרה ואף יותר על מנת לפצות על החסר במאגרי השומן ולהתכונן לגרעון הקלורי הבא.

כלומר, בכל דיאטה כזו שאינה מאוזנת אנחנו מסיימים אותה יותר שמנים ממה שהתחלנו עקב עלייה באחוזי שומן שלא תמיד מתבטאת בהכרח בעלייה משקלית.

ממציאי הדיאטות הכסאח אינם מזכירים את החלק הזה שיכולה להיות האטה בחילוף החומרים הגוף ועליה חזרה במשקל אחריה ובעיקר מתמקדים בירידה במשקל בטווח קצר כי זה למעשה מה שמוכר את הדיאטה שלהם.

כדאי לדעת:

מעבר להאטה בקצב חילוף החומרים והעלייה משקל יכולות להיות השלכות שליליות נוספות על הגוף והנפש כמו למשל החלשה של מערכת החיסון על ידי יצירת מחסור בוויטמינים ומינרלים חיוניים לתפקוד מערכת החיסון, התייבשות שקשורה בהפרשת מים כתוצאה מהרזייה מהירה שעלולה להתבטא בכאבי ראש וסחרחורות.

ייצור גופי קטון שנובעים משימוש במאגרי השומן כחומר דלק לגוף שמתבטאים בבחילות, ריח רע מהפה ועלול ליצור פגיעה בכליות או בכבד. בנוסף הדיאטות מהסוג הללו עלולות לגרום לחולשה עייפות עצבנות וירידה בריכוז כתוצאה מהמחסור ברכיבים החיוניים שדרושים לתפקוד התקין של הגוף.

החיסרון המרכזי של דיאטה מסוג זה שאין שינוי התנהגותי ומדובר בשינוי זמני שבסופו קיימת עליה חוזרת ונוספת במשקל.

כלומר, דיאטת כאסח אינה מומלצת לאורך זמן עקב חסרונותיה הרבים וגם משום שהיא קשה ליישום לאורך זמן.
בשיטת חלי ממן אוכלים מכל אבות המזון כל ארוחה, אין החסרה של קבוצות מזון נרחבות שגורמים לנו לחשקים עתידיים, אכילה של תפריט מאוזן במנות מדודות משמרת את מסת השריר ומאפשרת ירידה מתונה לאורך זמן יחד עם פגיעה מינימלית בחילוף החומרים.
לגוף אין צורך לפצות על החסר במידה וחרגנו מהתפריט וניתן לסגל לעצמנו אורח חיים שכזה לאורך זמן ובזכותו לווסת את משקל גוף בצורה הבטוחה והבריאה ביותר.


הסטטיסטיקה אומרת ש 95% מן הדיאטות נכשלות ולכן תזונה מאוזנת יחד עם ליווי תזונתי קבוצתי שמחנכת ודוגלת בשינוי התנהגותי היא המפתח לאימוץ הרגלי האכילה נכונים שישמרו את תהליך הירידה במשקל יחד עם שיפור במדדי בריאות.

שיטת חלי ממן היא מעין מעטפת הוליסטית למשתתפים הכוללת את הקבוצה עצמה, מנחה שעברה על בשרה את התהליך וקיבלה הכשרה, זמינות ומענה תמידי, ליווי ומתן מענה מקצועי הם אלו הדברים שיעזרו לעשות שינוי התנהגותי ולסגל משקל גוף מאוזן לתמיד ולא לפרק זמן קצר.

לסיכום:

לסיכום כמו שהבנתן בטח, לצערנו לא קיימת גלולת קסם שתסייע לנו בהרזייה מהירה.
לעומת זאת יש צורך ויתרונות בשינוי הרגלים וחשיבה ואכילה מאוזנת של כל אבות המזון יחד עם תמיכה וליווי קבוצתי שדוגל בתוכנית אכילה מאוזנת ומותאמת למצבים רפואיים שונים, עונות השנה והחגים.

כשיש תמיכה ועטיפה מכל כיוון הרבה יותר קל ובטוח לשנות ולרדת ולשמור על משקל גוף תקין.
רוצה גם להתחיל באורח חיים בריא ומאוזן?


רוצה גם להתחיל באורח חיים בריא ומאוזן?

למציאת הקבוצה הקרובה לביתך לחצי כאן >>

למתכוני דיאטה מומלצים המתאימים לשיטת פליאו לחצו כאן >>

קטגוריות: כללי
בבושקה עם מדליית זהב

כתבות נוספות

נגישות