קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

תזונה נכונה: כך תעשי זאת נכון

תזונה נכונה היא כזו המספקת לגוף את אבות המזון, וויטמינים ומינרלים הנחוצים לו, בכמויות להן הוא זקוק לצורך תפקודו התקין ולשמירה על הבריאות.

תזונה בריאה גם מתחשבת לא רק בסוג המזון שהאדם אוכל אלא גם להתנהגות האכילה של האדם, לאוכל שהוא בוחר להכניס הביתה, לפיזור הארוחות, לשילובי המזון בארוחה, לצריכת נוזלים וסוג הנוזלים ואף לכמות המזון הנאכלת.

העקרונות הבסיסיים בתזונה נכונה:

גיוון הארוחות:

שילוב מזונות ומרכיבי מזון שונים מאפשר לגוף לקבל את כל אבות המזון, הוויטמינים והמינרלים הנחוצים לתפקוד יומיומי.
הגיוון מונע צריכה מוגזמת של מזונות בעלי ערך תזונתי נמוך או יותר מידי מקבוצה אחת של אבות המזון.
כמו כן, הגיוון חשוב מבחינה מנטלית, רובנו לא מסוגלים לאכול את אותם המזונות כל הזמן.
שעמום בתזונה הוא אחד הגורמים שמוביל לאכילה של מזון בעל ערך תזונתי נמוך.


בחירת המזון הנכנס הביתה:

לשם כך על האדם להיות בעל ידע תזונתי והבנה בקריאת תוויות מזון.
בחירה נכונה של המזון הרצוי הביתה היא אחד הדברים החשובים ביותר שכן זה המזון אותו נאכל ואותו נבשל.
יש חשיבות להקדיש זמן ותשומת לב בקניות לקראית תוויות מזון כדי לעשות בחירות הנכונות יותר עבור כל אדם.

פיזור הארוחות:

כיום ההמלצות לתזונה נכונה מצדדות בפיזור הארוחות לאורך היום.
אכילה בתדירות קטנה מאפשרת שליטה בתחושת הרעב, שיפור בקצב חילוף החומרים, שיפור במדדים בריאותיים כגון גלוקוז בדם ושומני הדם ושמירה על תחושת שובע לאורך היום.
לצורך כך יש לתכנן את התפריט מראש, להחליט מה ייאכל בכל ארוחה ומתי, לדאוג לזמינות המזון הרצוי ולהכנתו מראש.


שתיה מספקת של נוזלים לאורך היום – ובעיקר מים!

המים הם החומר המתווך בגוף בין תגובות כימיות שונות.
מחסור במים משפיע על כל הגוף, החל מתחושה של עייפות, סחרחורות וכאבי ראש ועד להיווצרות של עצירות וסיכון לאבנים בכליות וכן עוזרת לתהליך ההרזיה.
כמות הנוזלים היומית המומלצת בתוכנית היא כזו שאמורה להספיק לרוב המשתתפים ומומלצת לפיזור לאורך היום כולו.
בסיס התזונה הנכונה הוא שתיה של מים.
ניתן לגוון אותם עם תה צמחים מסוגים שונים, משקאות ללא סוכר כגון סודה ושתיה דיאטטית במינונים שפויים.
חשוב לדאוג לשתייה זמינה לאורך היום ולשתות גם בלי לחכות לתחושת הצמא שלרוב מגיעה מאוחר מידי אחרי שהגוף כבר איבד נוזלים

טיפים נוספים של חלי ממן להקניית הרגלי תזונה בריאה:

הימנעו מאכילה חפוזה, או אכילה בעמידה:

רצוי לערוך את השולחן ולהכין מראש את כל מה שרוצים לאכול ורק אז להתיישב לאכול בנחת.
טיילת למקרר, לארונות ולשולחנות רק מפריעה להתנהלות של הארוחה ולכן גם לפגיעה בתחושת השובע.

הכנת מזון ביתי מול אכילה בחוץ:

העדיפו מזון ביתי על מזון קנוי.
בהכנת המזון בבית, אנחנו מחליטים על כמות השמן, המלח ומרכיבים אחרים שיתווספו לארוחה.
כמו כן המרכיבים הינם טריים, איכותיים, בריאים וטובים יותר לרוב

הכנה מראש ותכנון של השבוע:

בישול בכמות גדולה – תאפשר נגישות לאוכל מזין. ניתן להקפיא למנות קטנות למקרים של חוסר זמן או חוסר חשק להכין.

אכילה בכמות סבירה:

איכלו בצלחות בגודל בינוני – ולא בצלחות ענק בהן כמות אוכל סבירה נראית כדוגמית.
אל תעמיסו על הצלחת ודאגו לגוון את כל אבות המזון גם בצלחת עצמה.
אכלו עד שאתם שבעים בלבד.
להורים שבינינו, אל תהססו לזרוק את העודף הנותר בצלחות הילדים,
אינכם 'פח זבל' ואין זה תירוץ לאכול עוד.

אכילת ירקות:

הקפדה על ירקות כמרכיב חשוב בארוחה – חשוב לדאוג להכין ירקות מבושלים וטריים מבעוד מועד.

לקנות ולבשל באופן יצירתי וטעים – כל ארוחה המוגשת בכלים נאים ובעיטור נלווה, נראית מפתה. חשוב להשתמש בעשבי תיבול שונים, בגבינות מיוחדות מופחתות שומן, בלחמים קלים מסוגים שונים ושימוש
במגוון המתכונים הקיימים באתר

שיטת חלי ממן

שיטת חלי ממן הינה בראש ובראשונה ניהול אורח חיים בריא ותזונה נכונה.
הינה כוללת בתפריטים מאוזנים מבחינת שילוב אבות המזון היומי ובמתכונים הבנויים לפי ההמלצות של משרד הבריאות של יחס החלוקה בין פחמימות לחלבונים ולשומן.

ההמלצה היא לשילוב של שומנים בריאים ומזינים כגון:
אבוקדו, שמן זית, טחינה ואגוזים למינהם וכן שילוב של דגנים מלאים ולא סוכרים פשוטים.

כשיש תמיכה ועטיפה מכל כיוון הרבה יותר קל ובטוח לשנות ולרדת ולשמור על משקל גוף תקין.
ולכן גם סיכוי ההצלחה בדיאטה ושמירה לאורך זמן על משקל תקין גוברים עם שיטה זו.
רוצה גם להתחיל באורח חיים בריא ומאוזן?

לסיכום

חלי מדברת רבות על תזונה נכונה וניהול אורח חיים תקין ובריא וקשה לסכם את הכל במאמר אחד כי זו תורה שלמה המועברת בקבוצות התמיכה לירידה במשקל שלנו והינה סך של כל המאמרים יחדיו,
אך אנו מקווים שהצלחנו להעביר לכם מושג על מהי תזונה בריאה וכן מספר כלים וטיפים נוספים להקניית הרגלים בריאים.
שיהיה בהצלחה ונתראה בקבוצות.

קטגוריות: כללי
Babushka

כתבות נוספות

דברו איתי
נגישות