קנו מעל 249 ₪ וקבלו משלוח חינם עד הבית
banner

טיפים לדיאטה בחופשה

"כח רצון הוא מניע חזק יותר מהחשמל או מהרוח" (אלברט אינשטיין)

בחופשה:

תכננו סדר יום לארוחות – בתחילת היום, חשבו בקול רם עם עצמכם או עם אחרים על סדר הארוחות, שעות, אפשרויות וכדומה.

חשוב להתארגן בהתאם ולא לסמוך רק על מה שיוגש במלון,
הצטיידו מהבית באוכל בריא או קנו במקום בו שוהים.

ניתן לקראת החופשה בחו"ל להתארגן מראש ולהביא מהבית מספר פריטים אשר לא בהכרח נמצאים שם ואשר יכולים לסייע במהלך הטיול: סוכרזית, פריכיות אורז/פתית, מסטיקים וסוכריות ללא סוכר, מרקים לייט, חטיפי אנרגיה, פירות יבשים, שקיות קרקרים, בייגלה וכדומה.

דיאטה בחופשה
טיפים לדיאטה בחופשה | חלי ממן

בדקו מה מציעים לכם ורק אחרי זה בחרו מה לקחת:
הקשיבו לקיבה ולא לעיניים. הגוף שלכם הוא המקדש שלכם.

סדרו לכם באופן יפה וצבעוני בראש את מה שברצונכם להעמיס על הצלחת ורק לאחר מכן עשו זאת.

בררו מהו משך הטיסה והצטיידו בהתאם.
אל תסמכו רק על מה שיוגש במטוס.
במטוס ניתן לאכול את הארוחות המוגשות, אך בחוכמה.
למשל: אם נלווית לארוחה לחמנייה עם חמאה – וותרו עליה!
אם מוגש חטיף כלשהו בין הארוחות – וותרו.
אולם, לשם כך רצוי להצטייד מהבית בתחליפים (פירות, ירקות, חטיפי אנרגיה, בייגלה וכדומה).

כגודל הצלחת – גודל ההצלחה.
הגדירו מראש את הכמויות שתאכלו מכל סוג, אכלו לאט והתענגו על כל ביס.
חשוב לדעת כי פעמים רבות האוכל משמש סוג של פיצוי רגשי, למשל, כעסים שנצברו או מחשבות טורדניות.
היו מודעים לכך וטפלו בבעיה האמיתית.
לעתים שכשוך בבריכה, ביקור בחדר הכושר, טיול על חוף הים או בטיילת להתאווררות, מהווים תחליף מהנה, בריא ונטול קלוריות

העמיסו על הצלחת קודם כל מצע גדול של ירקות חמים וטריים – חשוב להשתדל לאכול ירקות עם כל ארוחה ובין הארוחות, כנשנוש חינמי.

היזהרו עם רטבים עתירי קלוריות.
בקשו שישימו אותם בצד, או בקשו רטבי לייט אם יש, או מלח/ פלפל/ שום/ לימון/ תבלינים אחרים

בחרו במנות שאתם אוהבים, אך לא נוהגים להכין בבית –  למשל בחרו בשיפודי פרגית במקום חזה עוף שנמצא בתדירות גבוהה בתפריט היומי.

לפני כל מגע עם מזון, בדקו האם אתם רעבים באמת או שזהו סתם נשנוש מיותר.

דיאטה בחו"ל
בדקו האם זה נשנוש מיותר? | חלי ממן

בחרו במנות דלות שומן – הימנעו ממאכלים מטוגנים והעדיפו מאכלים מבושלים.

הימנעו או צמצמו אכילת מנות אחרונות – העדיפו תמיד להמתין לפחות שעה ולקנח בסלט פירות או פרי טרי כארוחת ביניים, או פרוסת עוגה עשירה, כמנה מותרת מפנקת.

התעלמו מדברי החינם שמציעים (הם בדרך כלל עתירי קלוריות ושומנים, כמו חטיפים ומשקאות מתוקים) והקפידו על מנה מותרת פעם בשבוע (גלידת שמנת שווה, פרוסת עוגה עשירה, מנת פסטה מוקרמת, המבורגר וצ'יפס וכדומה).
אכלו אותה בהנאה צרופה, ללא נקיפות מצפון! ברגע שתסיימו אותה, חיזרו מיד לתכנית הרגילה.

הקפידו על שתיית מים (לפחות 12 כוסות מים ביום).

נצלו את הפעילויות הרבות המוצעות במסגרת החופשה: התעמלות, שחייה, ריקוד וכדומה. העדיפו ללכת ברגל יותר מאשר להזמין מוניות או לנהוג. השתמשו במדרגות ולא במעלית/מדרגות נעות וכדומה.

סוכריות ומסטיקים ללא סוכר – מקלים על תחושת הרעב ומעניקים טעם טוב כשסתם מתחשק משהו.

קטגוריות: אוכל, כללי
Babushka

כתבות נוספות

דברו איתי
נגישות